ایتالیا که شرایط قرنطینه سراسری می‌گذراند، روز چهارشنبه ۲۱ اسفند اعلام کرد در ۲۴ ساعت گذشته در این کشور ۱۹۶ مرگ ناشی از ویروس جدید کرونا رخ داده است.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از اسکای نیوز  با این موارد جدید شمار کل تلفات ناشی از بیماری کووید-۱۹ در ایتالیا به ۸۲۷ مورد  و شمار موارد عفونت نیز با افزایشی بیش از ۲۰۰۰ موردی از ۱۰۱۴۹ مورد به ۱۲۴۶۲ مورد رسید.

جوزپه کونته، نخست‌وزیر ایتالیا روز چهارشنبه محدودیت‌های جدید را به قرنطینه سراسری کشور افزود و اعلام کرد همه فروشگاه‌ها به جز سوپرمارکت‌ها، فروشگاه‌های مواد غذایی و داروخانه‌ها بسته خواهند شد و شرکت‌ها باید همه بخش‌هایشان را که برای تولید ضروری نیستند، تعطیل کنند.

کسب‌وکارهایی مانند سالن‌های زیبایی و آرایشگاه‌ها تعطیل خواهند شد و نیز کافه‌ها و رستوران‌هایی که نمی‌توانند فاصله دست کم یک متری میان مشتریانشان را تضمین کنند.

در منطقه لومباردی در شمال ایتالیا که شدیدترین شیوع را در این کشور دارد، در طول ۲۴  ساعت شمار کشته‌شدگان با افزایشی ۱۴۹ موردی به ۶۱۷ مورد رسید.

شمار موارد بیماری در این منطقه که شامل شهر میلان پایتخت مالی ایتالیا است- نیز در طول ۲۴ ساعت افزایشی ۱۴۸۹ موردی پیدا کرد.

ویروس کرونا در سایر کشورها نیز قربانی می‌گیرد و جمهوری ایرلند، سوئد، بلغارستان و کویت از جمله کشورهایی بودند که روز چهارشنبه نخستین مرگ‌های ناشی از کووید-۱۹ را گزارش کردند.

آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان نیز روز چهارشنبه اعلام کرد که ۷۰ درصد جمعیت این کشور ممکن است به ویروس کرونا آلوده شوند. مرکل با بیان این تخمین کارشناسان بر اهمیت انجام اقداماتی برای کند کردن انتشار ویروس تاکید کرد، از جمله توصیه به لغو همه رویدادهایی که بیش از ۱۰۰ نفر در آن حاضر می‌شوند.

آلمان تا روز چهارشنبه ۱۳۰۰ مورد بیماری از جمله ۳ مورد مرگ گزارش کرده است.

برچسب‌ها