رئیس جمعیت هلال احمر اندیمشک گفت:با توجه به اهمیت پیشگیری از انتشار ویروس کرونا، غربالگری خانه به خانه در روستاهای این شهرستان با مشارکت هلال احمر آغاز شد.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، زهرا بهاروندی افزود:این طرح توسط جوانان داوطلب هلال احمر از روستای مازو در بخش الوار گرمسیری آغاز شده و در حال اجرا است.

وی افزود: همچنین چند گروه ویژه برای اجرای طرح غربالگری در مبادی ورودی شهرستان اندیمشک برای غربالگری با مشارکت سایر دستگاه‌های اجرایی شهرستان مستقر شده اند. وی گفت:چندین هزار بروشور آموزشی نیز در مناطق مختلف شهرستان توزیع شده است ضمن اینکه در مراکز حساس اندیمشک نیز ماسک توزیع شد.

رئیس جمعیت هلال احمر اندیمشک اظهار کرد: چند کارشناس هلال احمر به مناطق روستایی شهرستان اندیمشک اعزام شده و آموزش های لازم را به ساکنان تعدادی از روستاها ارائه کردند.

بهاروندی گفت:جمعیت هلال احمر شهرستان اندیمشک در راستای همکاری با سایر دستگاه های اجرایی برای پیشگیری از انتشار ویروس کرونا در آماده باش کامل قرار دارد.

بیماری جدید ویروس کرونا یک دوره نهفته از چند روز تا ۲ هفته دارد و همین امر موجب شده‌ تا زمانی که علائمی چون تب و تنگی نفس در مبتلایان بروز نکند از آن آگاهی پیدا نکنند و ضرورتی برای رفتن به بیمارستان نبینند.