دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش درباره تغییر تقویم آموزشی و طولانی‌تر شدن سال تحصیلی گفت: آموزش و پرورش بررسی‌های مختلفی را انجام داده و سناریوهای متعددی داریم اما فعلا وضعیت طولانی شدن سال تحصیلی به طور قطعی مشخص‌ نیست.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، مهدی نوید ادهم افزود: تصمیم نهایی درباره تمدید تعطیلی مدارس را ستاد ملی مبارزه با کرونا خواهد گرفت و متناسب با آن اگر نیاز به تغییر قوانین موجود و تمدید سال تحصیلی باشد، در شورای عالی آموزش و پرورش اقدام خواهیم کرد.

او گفت: فعلا نمی‌توانیم بگوییم مدارس تا چه زمانی تعطیل است. بنابراین باید منتظر تصمیمات ستاد مبارزه با کرونا درباره تعطیلی مدارس باشیم و پس از آن درباره ادامه سال تحصیلی تصمیم‌گیری می‌کنیم. 

نوید ادهم تاکید کرد: قانون تکلیف کرده که آغاز و پایان سال تحصیلی مشخص است و اگر قرار باشد سال تحصیلی طولانی‌تر شود، ستاد مبارزه با کرونا که مصوباتش بُعد اجرایی دارد، آن را بررسی می‌کند و متناسب با آن آموزش و پررورش تصمیم‌گیری و اطلاع‌رسانی خواهد کرد، اما در حال حاضر وضعیت طولانی شدن سال تحصیلی به طور قطع مشخص نیست و در ابهام است. 

بنا بر این گزارش، عبدالرسول عمادی، مشاور وزیر آموزش و پرورش نیز دیروز درباره‌ طولانی شدن سال تحصیلی گفت: تاکنون یک ماه تعطیلی داشته‌ایم که ممکن است بعد از عید نوروز هم ادامه پیدا کند. او گفت: ما حداقل ۵ سناریو برای وضعیت‌های محتمل پیش‌بینی کرده‌ایم.