تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۳

شهردار قم مهم‌ترین برنامه‌های شهرداری در سال آینده را تکمیل پروژه‌های نیمه کار دانست.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، «سید مرتضی سقاییان نژاد» گفت: پروژه‌های تونل جمهوری، تقاطع غیرهمسطح فردوسی، اجرای تقاطع غیرهمسطح خیابان کیوانفر و اتمام فاز نخست مترو در سال ۹۹ به اتمام می‌رسد.

سقاییان نژاد اشرایط ایجادشده در اپیدمی ویروس کرونا در کشور و شهر قم را موردتوجه قرارداد و افزود: حتی این موضوع هم نمی‌تواند شهرداری را از انجام‌وظیفه  ذاتی خود که ایجاد نشاط و سرزندگی در تمام شهر است بازدارد.

شهردار قم حفظ ایمنی و سلامت شهروندان را یکی از دغدغه‌های شهرداری در شرایط بحرانی ایجادشده دانست.

سقاییان نژاد تصریح کرد: از روزهای ابتدای اعلام رسمی شیوع ویروس کرونا در قم شهرداری قم عملیات ضدعفونی کردن کلیه مکان‌های عمومی  را در دستور کار قرار داده و ۱۰ کمیته به‌صورت تمام‌وقت در حال نظارت و مدیریت شرایط ایجادشده است.

وی ادامه داد: ضدعفونی کردن معابر اصلی، ایستگاه‌های اتوبوسرانی در شهر، اتوبوس‌ها، تاکسی‌ها، فضای بازی بچه‌ها، سرویس‌های بهداشتی و کلیه مکان‌های که زیر نظر شهرداری است به‌صورت روزانه انجام می‌شود.

شهردار فم بیان کرد: تمام زباله شهر با شرایط زباله عفونی جمع‌آوری‌شده و با رعایت کلیه نکات بهداشتی و استانداردهای جهانی دفن می‌شود.

سقاییان نژاد در ادامه به موضوع تصویب نهایی بودجه شهرداری در سال ۹۹ اشاره کرد و گفت: بودجه سال آینده با مبلغ ۳ هزار میلیارد و ۸۱۹ میلیون تومان به تصویب نهایی شورای شهر رسیده است.

شهردار قم به ارتقای سیستم حمل‌ونقل عمومی نیز اشاره کرد و گفت: در سال ۹۸ تحول بزرگی در سیستم حمل‌ونقل عمومی ایجاد شد و با خرید ۱۷۰ اتوبوس و اصلاح خطوط اتوبوس‌رانی توانستیم حمل‌ونقل عمومی را به شرایط مطلوب نزدیک کنیم.

وی بیان کرد: تمام هزینه خرید اتوبوس و اورهال کردن اتوبوس‌های فرسوده از بودجه شهرداری تأمین‌شده و رسیدن به شرایط مطلوب در حمل‌ونقل عمومی یکی دیگر از برنامه‌های شهرداری در سال ۹۹ است.

وی بیان کرد: تمام تلاش تیم مستقر در شهرداری قم حفظ حیات و سرزندگی شهر به‌عنوان یک موجود زنده بوده و شهرداری در هر شرایطی در مسیر حفظ رفاه شهروندان حرکت می‌کند.