به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، چندی پیش شرکت توانیر اعلام کرد به آن دسته از مشترکان خانگی و تجاری که درخواست استمهال هزینههای برق مصرفی دارند، تا پایان اردیبهشتماه مهلت پرداخت داده خواهد شد. همچنین اعلام شد که متقاضیان برق میتوانند هزینه انشعابات درخواستی را در سه قسط پرداخت کنند. با این وجود پیامک هشدار قطع برق برای برخی از مشترکان ارسال می شود.
مصطفی رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق درباره چرایی این مساله به ایسنا گفت: این پیامک به صورت سیستمی برای مشترکان ارسال می شود و برق هیچ کدام از مشترکان به علت عدم پرداخت قبوض قطع نخواهد شد.
وی با بیان اینکه صنعت برق نهایت همکاری خود را با مشترکان برای پرداخت قبوض خواهد داشت، اظهار کرد: خواهش ما از مشترکانی که توانایی پرداخت دارند این است که نسبت به پرداخت قبوض خود اقدام کنند.
سخنگوی صنعت برق با بیان این که این موضوع شامل حال مشترکان تجاری نیز می شود، گفت: منظور از مصارف آمپری که در اطلاعیه منتشر شده آمده بود، مشترکانی هستند که میزان مصرف برق آنها کم است که شامل حال مشترکان تجاری کوچک همچون مغازه ها، سوپر مارکتها یا تولیدی های کوچک می شود و این تسهیلات شامل حال کارخانه ای که تولید کافی دارد، نخواهد شد.