معاون اول رئیس جمهوری در تماس تلفنی با استاندار لرستان آخرین وضعیت مقابله استان با ویروس کرونا و اقدامات انجام شده را بررسی و پیگیری کرد.

به گزارش همشهری‌آنلاین، «اسحاق جهانگیری» در این ارتباط تلفنی پس از ارایه گزارش  استاندار لرستان بر ضرورت بکارگیری تمامی امکانات برای مقابله با ویروس کرونا تاکید کرد و گفت: مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا با جدیت اجرا شود.  

 استاندار لرستان نیز گفت: با مشاهده شدن نخستین افراد مشکوک مبتلا به ویروس کرونا اقدامات پیشگیرانه با توجه به حساسیت بالای موضوع در دستور کار قرار گرفت. ستاد استانی  مدیریت کرونا  تشکیل، کمیته ها و اعضای آن مشخص و وظایف و دستورالعمل ها به آنها ابلاغ شد.

«سیدموسی خادمی» افزود: همچنین دانشگاه علوم پزشکی لرستان و مجموعه کارکنان آن به عنوان خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا مشخص و تمامی دستگاههای اجرایی ملزم به همکاری و تهیه امکانات دانشگاه علوم پزشکی استان شدند. رو تجهیز بیمارستان های مخصوص بیماران کرونایی در سطح استان انجام شد و امکانات مورد نیاز کادر پزشکی در اختیار آنان قرار گرفت.

وی ادامه داد:  با توجه به قرار گرفتن استان در مسیر های محوری کشور، طی اطلاعیه های جداگانه از هموطنان خواسته شده با توجه به شرایط کنونی به لرستان سفر نکنند.

خادمی افزود: همچنین  از کسبه و بازاریان خواسته شد در شرایط کنونی با در نظر گرفتن  حساسیت موضوع نسبت به تعطیلی این اماکن اقدام کنند.