معاون بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت قزوین گفت: ساعت کار فروشگاه‌های زنجیره‌ای قزوین که قبل از این به دلیل پیشگیری از کرونا بین ۸ تا ۱۸ تعیین شده بود به حالت عادی بازگشت.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین اظهار کرد: با وجود مصوبه استانی در خصوص محدودکردن ساعت کار فروشگاه‌های زنجیره‌ای، با توجه به دستور العمل جدید ستاد ملی مقابله با کرونا و برای پیشگیری از ازدحام در این اماکن و جلوگیری از شلوغی در آنها و با توجه به ضدعفونی این مکان‌ها مقرر شد تا ساعت فعالیت آنها به حالت قبل و عادی بازگردد.

علی اکبر کبیری افزود: با بیان اینکه تحت هیچ شرایطی واحدهای صنفی توزیع اقلام اساسی مردم تعطیل نخواهند شد. متاسفانه برخی اخبار کذب در فضای مجازی مبنی بر قرنطینه کشور و تعطیلی فروشگاه‌ها موجب شلوغ شدن فروشگاه‌های زنجیره‌ای شده بود که این موضوع نیز بر تصمیم عادی‌سازی ساعت کار این واحدها موثر بود.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گفت: غرفه‌های توزیع میوه شب عید با نرخ مصوب دولتی و ستاد تنظیم بازار در قزوین آغاز شده است. ۵۰ غرفه به کار توزیع میوه در استان می‌پردازند.

کبیری بیان کرد: با هدف جلوگیری از تجمع افراد تعداد این غرفه‌ها نسبت به سال قبل ۲ برابر شده است، ضمن آنکه غرفه‌های موجود به وسایل ضدعفونی‌کننده تجهیز شده اند. به صاحبان غرفه‌ها توصیه شده که بر رعایت نکات بهداشتی و حفظ فاصله مشتریان تاکید داشته باشند.

او گفت: با هدف کاهش حضور مردم در اجتماع با هدف مقابله با کرونا، بازارهای شبکه‌ای اینترنتی در قزوین فعال شده که اقلام مختلف از دارو و ماسک و الکل و دستکش گرفته تا مواد خوراکی و میوه را با سفارشات اینترنتی به درب منازل شهروندان می‌رسانند.