مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی گفت: عملیات بهسازی و تکمیل آسفالت ۲ راه روستایی امرآباد به شانق و عیسی آباد به طول ۶ کیلومتر پایان یافت.

به گزارش همشهری‌آنلاین، «احمد مرزبان» روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: این عملیات راه‌سازی در راستای افزایش سطح ایمنی مسیر تردد و تسهیل در آمد و شد و رفاه حال اهالی روستا ها و اتصال ۲ شهرستان اراک و محلات انجام شده است.

وی اظهار داشت: ۱۷ میلیارد ریال اعتبار برای این طرح‌ها هزینه شده که برای اجرای آن حدود سه هزار تن آسفالت مصرف و برای ۴۰ نفر به‌صورت مستقیم و غیر مستقیم اشتغال فراهم شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی گفت: این جاده در مجموع ۳۲ کیلومتر است که عملیات بهسازی و آسفالت آن در سال‌های گذشته بخشی از آن انجام شده بود. 

مرزبان افزود: با بهره‌برداری کامل این محور شهرستان‌های اراک و محلات از طریق این جاده مرتبط شده و طول مسیر ۱۵ کیلومتر کاهش یافته است.

وی اظهار داشت:  ۲۲ طرح عمرانی در حوزه ساخت راه‌های روستایی استان شامل جاده ارتباطی غرب رودخانه قره‌چای، تعریض محور مرزیجران به هزاوه، بهسازی و آسفالت ساروق  به مشهدالکوبه، قزلقاش به گوگسیگرد، میلاجرد  و سلوکلو  در حال اجرا است.

مرزبان افزود :  با اجرای این طرح ها حدود ۲۰ کیلومتر دیگر از محورهای روستایی استان آسفالت می‌شود.

۶ هزار و ۴۰۰ کیلومتر انواع آزاد راه، راه اصلی و راه روستایی در استان مرکزی وجود دارد که چهار هزار کیلومتر آن را راه‌های روستایی تشکیل داده‌است.
روزانه حدود ۴۹۰ هزار وسیله نقلیه از جاده‌های استان مرکزی تردد می‌کنند. 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها