رئیس جمهور با بیان اینکه حتی یک روز در اعلام بیماری کرونا تاخیر نکردیم، گفت: در بیان این موضوع با مردم صریح صحبت کردیم.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی امروز در حاشیه آخرین جلسه هیات دولت در سال ۹۸ با اشاره به شیوع بیماری کرونا در کشور اظهار کرد:‌ در زمینه تامین مواد مورد نیاز مردم از جمله مواد غذایی، و بهداشتی، تهران را می‌توان با لندن و برلین و پاریس مقایسه کرد. قفسه فروشگاههای این شهرها خالی شد و حتی برای دستمال کاغذی بین دو نفر دعوا راه افتاد، اما ما امکانات لازم را تامین کردیم. 

وی ادامه داد: واردات مواد غذایی و کالاهای اساسی ۱۹ درصد بیش از سال گذشته است. تا اسفند ۴۳ میلیارد دلار واردات داشتیم و ۴۱ میلیارد دلار هم صادرات. بانک مرکزی بیش از ۳۹ میلیارد دلار ارز برای واردات واگذار کرده و ۱۴.۸ میلیارد دلار  برای کالاهای اساسی پرداخت شده است و اکنون ذخایر کالاهای اساسی ما از همه سال بهتر است.

رییس جمهور ادامه داد: ما در موضوع بیماری کرونا با مردم صریح صحبت کردیم. مردم به صحبت عده‌ای در فضای مجازی توجه نکنند. ما ۳۰ بهمن فهمیدیم کرونا آمده است و وقتی تست‌های قم در تهران آزمایش و مشخص شد نتیجه کرونا مثبت است، یک روز در اعلام آن تاخیر نکردیم. می‌توانستیم بعد از انتخابات اعلام کنیم ولی ما با مردم صادقانه صحبت کردیم.

  • متن کامل سخنان روحانی را از اینجا بخوانید.