شیوع بیماری کرونا در کشور و استان البرز با نمایش جلوه‌های نوع‌دوستی و فعالیت‌های علمی و عملی جوانان در کمک‌رسانی به مردم و نیازمندان برای شکست کرونا همراه شده است.

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، مجمع ملی جوانان استان البرز از همان روزهای نخست که پای ویروس کرونا به کشور و استان باز شد، در حرکتی خودجوش به یاری مردم شهرها شتافت و اکنون در جای جای استان  اعضای پویش مردمی مقابله با کرونا شبانه روز کارهای جهادی  انجام می‌دهند و بسیاری از مردم  را نیز برای مهار کرونا با خود همراه کرده‌اند.

این مجمع با همراهی ۱۵۰ تشکل مردم نهاد در حوزه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی، حمایتی و...، دوشادوش دانشگاه علوم پزشکی  استان و سایر ارگانها در کنار مردم است تا ویروس کرونا را شکست دهد.

رئیس مجمع ملی جوانان استان البرز  روز جمعه اول فروردین ۱۳۹۹، گفت : جوانان عضو این مجمع برنامه‌های متنوعی برای شاداب سازی مردم،  آگاهی بخشی و پیشگیری از کرونا در پیش گرفته‌اند؛  که تولید کلیپ های طنز ، برگزاری جشنواره‌های مختلف در شبکه‌های اجتماعی،  راه اندازی کمیسیون رسانه و فضای مجازی و  پویش بزرگ در خانه بمانیم و کتاب بخوانیم  از جمله آنها است.

محسن انصاری افزود: کمیسیون اوقات فراغت و نشاط اجتماعی با راه اندازی پویش «در خانه بمانیم و  ازباهم بودن لذت ببریم»  را با هدف پیشگیری از کرونا اجرایی کرده است.

رئیس مجمع جوانان استان البرز گفت: کمیسیون علمی، آموزشی و پژوهشی مجمع جوانان البرز با  راه اندازی یک سوله، محلول ضدعفونی برای تامین نیازهای عمومی و مردم تولید می‌کند.

همکاری با دانشگاه علوم پزشکی البرز، جذب داوطلبان حوزه درمان در قالب بهیار و پرستار و همکاری در نشر و توسعه پویش ویزیت رایگان پزشکان به صورت مجازی از اهم اقدامات کمیسیون بهداشت و درمان مجمع جوانان البرز به حساب می‌آید.

ساخت و پخش فیلم‌های آموزشی با حضور پزشکان برای آگاهی‌بخشی و پیشگیری از کرونا، ساخت مستند از فعالیت های جهادی در حوزه کرونا، همکاری با بسیج در امر  پاکسازی و ضدعفونی مناطقی از مهرشهر. کیانمهر و زنبق کرج از دیگر فعالیت‌های مجمع ملی جوانان البرز است.

انصاری گفت: طراحی سرگرمی‌های خانگی برای تمام اعضای خانواده‌ها، آموزش تهیه و تولید ماسک در منزل و همچنین معرفی مجازی جاذبه‌های گردشگری استان، مهم ترین اقدامات کمیسیون محیط زیست وگردشگری است.

مجمع جوانان استان با همکاری خیرین  استان، اقدام به راه‌اندازی پنج کارگاه تولید ماسک زیر نظر اداره تجهیزات پزشکی استان نموده و روزانه حدود سه هزار ماسک  را تولید  و بین نقاط حاشیه نشین، هلال احمر، راهور، کودکان کار و...توزیع می‌کند.

تاکنون بیش از ۲ هزارو ۱۰۰ نفر با علائم اولیه و قطعی کرونا در بیمارستان‌های البرز بستری شده که بیش از یک هزارو۵۰۰ نفر بهبود یافته‌اند و تعدادی جان باختند.

اکنون حدود ۵۰۰ نفر در بیمارستان‌های البرز بستری هستند.