مدیرکل مدیریت بحران کرمان گفت: در مجموع راه ارتباطی ۲۹۰ روستا در بخش‌های متاثر از جاری شدن سیلاب در جنوب کرمان مسدود شده بود که با همکاری نیروهای امدادی و راهداری تاکنون راه ارتباطی تعدادی از این روستاها باز و همچنان راه ۱۴۴ روستا در شهرستان‌های قلعه گنج، کهنوج، رودبار جنوب و ریگان به علت جاری شدن سیل قطع است.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، مجید سعیدی اظهار کرد: هماهنگی‌های لازم بین دستگاهی در راستای مقابله با سیل انجام و دستگاه‌های اجرایی وارد عملیات شده بودند که تاکنون خوشبختانه تعداد زیادی از روستاهای متاثر از سیل در جنوب کرمان از حالت اضطرار خارج شده‌اند.

او بیان کرد: حجم بارش‌ها در جنوب و شرق استان کرمان بسیار زیاد بوده است.  در حال حاضر ۹۶ روستا دچار قطعی آب، ۸۱ روستا دچار قطعی برق و ۴۴ روستا در ۴ شهرستان دچار آبگرفتگی هستند.

سعیدی اظهار کرد: بارش‌ها خسارات زیادی به راه‌های اصلی و فرعی، زیرساخت‌های روستایی و شهری، شبکه و خطوط انتقال آب و برق، دام و کشاورزی وارد کرده است که در روزهای آینده میزان این خسارات برآورد خواهد شد.

او گفت: با حضور استاندار جلسه‌ای ستاد مدیریت بحران استان کرمان در شهرستان رودبار جنوب را ظهر امروز،  برگزار و هم اکنون در حال عزیمت به منطقه زهکلوت هستیم.  

مدیرکل مدیریت بحران کرمان  ادامه داد: در حال حاضر ۶ راه فرعی و ۴  راه اصلی در جنوب استان مسدود است.