سخنگوی ستاد استانی پیشگیری و مقابله با بیماری کرونای استان اصفهان گفت: این ستاد تردد خودروها در روزهای ۱۲ و ۱۳ فروردین در شهر اصفهان را ممنوع کرد.

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، حجت الله غلامی، سخنگوی ستاد استانی پیشگیری و مقابله با بیماری کرونای استان اصفهان در حاشیه هجدهمین جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا افزود: تعطیلی آرامستان‌ها، گلزارهای شهدا و پارک‌ها و تفرجگاه‌ها و مراکز اجتماع تا ۱۵ فروردین ماه تمدید شده است.

وی اضافه کرد: چراغ‌های پارک‌ها در سطح شهرها تا ساعت ۲۴ خاموش و بعد از آن به خاطر مباحث امنیتی ۵۰ درصد آن خاموش می‌شود.

سخنگوی ستاد استانی پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا افزود: پایش ورودی‌های استان تشدید می‌شود و ورودی شمال شهر اصفهان نیز مانند ورودی جنوب در اختیار ارتش قرار می‌گیرد.

وی اظهارداشت: از ورود بخشی از مسافران غیربومی ممانعت و به مبدا برگشت داده می‌شوند و اجازه داده نمی‌شود که موج سفرها استان را تحت‌ تاثیر قرار دهد.

غلامی افزود: در این رزمایش یگان‌های تابعه قرارگاه سید الشهدا در استان‌های اصفهان، یزد و چهارمحال بختیاری با بهره‌گیری از ظرفیت‌های خود به ضدعفونی و گندزدایی و غرباگری شهرها می‌پردازند.

وی اضافه کرد: در کنار این رزمایش نیروهای بسیج و انتظامی در سطح شهر برای کنترل و ایجاد آمادگی در خصوص روزهای ۱۲ و ۱۳ فروردین با راهبرد شعار در خانه بمانیم حضور فعال دارند.

سخنگوی ستاد استانی پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا ادامه داد: امسال بر اساس تمهیدات پیش‌بینی شده تلاش می‌کنیم با هماهنگی استان‌های مبدا تاخیری در زمان کوچ عشایر به‌وجود آید.

وی اضافه کرد: همچنین غربالگری و ضدعفونی در مبدا و همچنین در ۱۲ گلوگاه ورودی به استان انجام می‌شود.