رئیس اداره بهزیستی اندیمشک گفت:کارشناسان این اداره برای کمک به سلامت کودکان کار و خانواده‌های آنها، روش‌های پیشگیری از ابتلا به کرونا را به آنها آموزش دادند.

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، فرحناز بیروم‌وند،  رئیس اداره بهزیستی‌اندیمشک در استان خوزستان شنبه ۹ فروردین در گفت و گو با خبرنگاران افزود:۶ کارشناس این اداره طرح آموزش، پیشگیری و برنامه‌های مراقبتی را به کودکان کار و مناطق آسیب‌پذیر شهرستان ارائه می‌کنند.

وی بیان کرد: این گروه ۶ نفره اورژانس اجتماعی در مناطق حاشیه ای و آسیب پذیراندیمشک خدمات مشاوره ای به کودکان کار و خانواده‌های آنها ارایه می‌نمایند.

رئیس اداره بهزیستی‌اندیمشک افزود: رصد کودکان کار در محل‌های پرتردد انجام شده و در این زمینه تاکنون ۲۳ کودک کار دراندیمشک شناسایی شده‌اند.

وی گفت:تکمیل فرم غربالگری و گزارش‌گیری از کودکان کار در خصوص علامت‌های ابتلا به بیماری صورت گرفته و ۲۳ کودک فاقد نشانه بیماری تاکنون غربالگری شده‌اند.

بیروم وند همچنین آموزش عملی بهداشتی و آموزش نکات پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا به کودکان کار در خیابان و سایر کودکان در مناطق آسیب به تعداد ۶۰ کودک، توزیع بسته بهداشتی شامل دستکش، ماسک، ژل ضدعفونی کننده و

آموزش تلفنی ۱۳۹ کودک کار دارای پرونده در مرکز حمایتی - آموزشی کودک و خانواده بهزیستی شهرستان‌اندیمشک به همراه خانواده‌های آنها را از دیگر اقدام‌های کارشناسان بهزیستی عنوان کرد.

وی گفت: گروه اورژانس اجتماعی همچنین با مراجعه حضوری به منازل کودکان کار و الزام والدین به ماندن کودکان در خانه و توزیع ۱۵۰ بسته بهداشتی خیرین برای مدیریت و مقابله با کرونا در بین اقشار ضعیف تلاش کرده است.

بیروم وند بیان کرد: در روزهای آتی نیز یک بسته کامل شامل کلیه لوازم بهداشتی وضدعفونی به کودکان کار و خانواده‌های آنها تحویل می‌شود.

وی از همکاری نماینده، فرماندار، مدیرکل بهزیستی و ریاست بهداشت و درمان‌اندیمشک برای کمک به مددجویان و طرح‌های مقابله با کرونا برای خانوارهای زیر پوشش این مجموعه قدردانی کرد.

بهزیستی‌اندیمشک بیش از چهار هزار خانوار زیر پوشش دارد.