گروه اجتماعی: مرحله دوم آزمون ورودی پایه اول راهنمایی مدارس استعدادهای درخشان ۹ صبح ۲۰اردیبهشت به‌طور همزمان در سراسر کشور برگزار می‌شود.

براساس اعلام سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان، پذیرفته شدگان مرحله اول باید کارت ورود به جلسه مرحله اول آزمون را برای تایید شرکت در آزمون مرحله دوم از ۱۴تا ۱۸ اردیبهشت به مراکز آموزشی این سازمان در شهرستان مربوطه ارائه کنند.

ادامه ثبت نام در آزمون ورودی دبیرستان‌های فرهنگ
همچنین معاون آموزش و پرورش نظری و مهارتی سازمان آموزش و پرورش شهر تهران گفت: ثبت نام دانش‌آموزان در آزمون ورودی و میان پایه دبیرستان‌های فرهنگ، شهر تهران تا 26 اردیبهشت همچنان ادامه دارد.معاون آموزش و پرورش نظری و مهارتی سازمان آموزش و پرورش شهر تهران به همشهری گفت: هر سال بین دانش‌آموزان سوم راهنمایی، متقاضی تحصیل در دبیرستان‌های فرهنگ، ویژه رشته علوم انسانی آزمون ورودی برگزار می شود.

به گفته محمود حسینی، همچنین برای تکمیل ظرفیت پایه‌های میانی دبیرستان های فرهنگ از دانش‌آموزان سال‌های اول، دوم و سوم دبیرستان براساس آزمون ورودی، دانش آموز پذیرش می‌شود. شرط شرکت در این آزمون، اشتغال به تحصیل در پایه سوم راهنمایی در سال تحصیلی  87-86 و داشتن معدل کل ۱۷در این پایه اعلام شده است.همچنین دانش‌آموزانی که در مسابقات علمی، ادبی و المپیادهای مربوط به ادبیات و علوم انسانی، مسابقات شعر، مقاله نویسی، حایز رتبه‌های استانی و کشوری شده باشند در شرایط مساوی از اولویت برخوردارند. آزمون ورودی پایه اول دبیرستان‌های فرهنگ 29 خرداد و آزمون پایه های دوم و سوم 20 تیر ماه برگزار خواهدشد.