مسئولان استان همدان پس از بروز درگیری بین زندانیان همدان در حال بازگرداندن آرامش به این زندان هستند.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، تا این لحظه اطلاعات و گمانه زنی‌هایی در زمینه فرار زندانیان به دست نیامده و موضوع توسط نهادهای ذیربط در حال پیگیری است.

بر اساس گزارش دریافتی، شرایط زندان همدان تحت کنترل گزارش شده است.

  • هیچ زندانی فرار نکرده است

 حسن خانجانی دادستان همدان با اشاره به وقوع ناآرامی در زندان همدان اظهار کرد: در حال حاضر اوضاع تحت کنترل است و هیچ زندانی فرار نکرده است.

وی با بیان اینکه اعتراض برخی از زندانیان از دیروز بعد از ظهر شروع شد و دیشب نیز خاتمه پیدا کرد گفت: برخی اخبار در فضای مجازی مبنی بر فراری زندانیان و یا درگیری مسلحانه در همدان کذب محض است.

دادستان همدان با اشاره به اینکه تعدادی از زندانیان به خاطر قضیه کرونا قصد ایجاد آشوب در زندان را داشتند و چند پتو را نیز آتش زدند افزود: البته دیگر زندانیان با آنها همکاری نکردند و حتی مبادرت به خاموش کردن آتش و همکاری با نیروهای امنیتی زندان کردند.

وی در پاسخ به اینکه برخی در فضای مجازی عنوان می‌کردند گستره آتش‌سوزی بالا و اوضاع تحت کنترل زندانیان بود که اجازه ورود به مأموران آتش‌نشانی نیز داده نشد گفت: این موضوع دروغ محض است.

خانجانی گفت: تأکید می‌کنم هیچ اتفاق خاصی رخ نداده و همان طور که گفتم زندانیان نیز در مقابله با زندانیان آشوبگر با ما همکاری لازم را داشتند.

وی با اشاره به اینکه به منظور جلوگیری از شیوع کرونا در زندان‌ها، ۲ هزار و ۳۳۰ زندانی در همدان به مرخصی رفتند گفت: این اتفاق با در نظر نگرفتن شرایط سختگیرانه اعمال شد.

دادستان همدان با بیان اینکه با این اقدام تعداد زیادی از زندانیان در مرخصی هستند اظهار کرد: تعدادی هم به خاطر ناتوانی در تامین کفیل نتوانستند به مرخصی بروند.

وی با اشاره به اینکه تمام اقدامات بهداشتی برای مقابله با شیوع کرونا در زندان‌ها مورد توجه و در حال اجراست افزود: خانواده‌ها نگران این موضوع نباشند.

رئیس قوه قضائیه نهم فروردین ماه در نشستی ویژه با فرمانده ناجا و جمعی از مسئولان قضائی، به بررسی آخرین وضعیت زندان‌ها پرداخت و دستورات ویژه‌ای برای پیگیری مسائل بهداشتی و امنیتی زندان‌ها صادر کرد.