همشهری آنلاین: شرکت سرمایه‌گذاری البرز 54.38 درصد از سهام کشت و صنعت پیاذر را روز 22 اردیبهشت در تابلوی فرعی بورس عرضه می‌کند.

قرار است در این روز دو میلیون و 719 هزار و 210 سهم از مجموع 5 میلیون سهم پیاذر به صورت یکجا و نقد با قیمت پایههر سهم 3 هزار ریال به فروش گذاشته می‌شود.

بر اساس اطلاعیه‌ای که مدیریت نظارت بر بازار سهام از طریق بورس اوراق بهادار تهران منتشر کرده است، کارگزاران خریدار در صورتی مجاز به ورود سفارش خرید به سامانه معاملاتی هستند که 3 درصد ارزش سهام مورد معامله بر اساس قیمت پایه را نقدا با به صورت ضمانت‌نامه بانکی بدون قید و شرط از مشتری دریافت و حسب مورد به حساب شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه واریز با به این شرکت ارئه کنند.

در صورتی که خریدار به تعهدات خود پس از ورود سفارش خرید عمل کنند ابتدا کلیه کارمزدهای معامله (به استثنای کارمزد کارگزار فروشنده) از محل وجه واریزی با ضمانت‌نامه مذکور تامین و مابقی آن به عنوان وجه التزام به حساب فروشنده واریز خوهد شد.

مدیریت نظارت بر بازار همچنین اعلام کرده است: کارمزد کارگزار فروشنده هم به عهده فروشنده خواهد بود. ضمن اینکه کارگزارانی که در این گونه معاملات بدون دریافت مبلغ مذکور یا ضمانت‌نامه بانکی از مشتری قدام به ورود سفارش کنند، راسا ملزم به پرداخت کلیه کارمزدهای معامله (به استثنای کارمزد کارگزار فروشنده) به حساب اشخاص مربوطه و مازاد آن تا سقف 3 درصد ارزش معامله بر اساس قیمت پایه به حساب فروشنده هستند.

سپرده سایر متقاضیان هم حداکثر ظرف دو روز کاری پس از اعلام برنده مسترد خواهد شد. مهلت تسویه حصه نقدی حداکثر 9 روز کاری پس از زمان عرضه است.