رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان، از کشت ۲۵۰ هکتار محصولات گلخانه‌ای در سطح استان خبر داد.

به گزارش همشهری آنلاین مختار مهاجر امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار کرد: در سال جاری حداقل ۲۵۰ هکتار محصولات گلخانه‌ای در استان گلستان کشت خواهد شد.

وی درخصوص زهکشی اراضی کشاورزی در گلستان تصریح کرد: دو قرارداد زهکشی ۵۰ هزارهکتاری و ۳۰ هزار هکتاری اراضی کشاورزی در گلستان منعقد شده است و اکنون مقدمات زهکشی ۵۰ هزار هکتاری اراضی کشاورزی را در استان انجام می‌دهیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان درخصوص استفاده از ارقام بذور اصلاح‌شده در استان ابراز کرد: افزایش تنوع ارقام بذرهای اصلاح شده از جمله موضوعاتی است که در سال جاری در دستور کار سازمان جهادکشاورزی استان گلستان قرار دارد.

مهاجر از افزایش ۴ هزار هکتار «طرح سیستم نوین آبیاری» نسبت به سال گذشته در گلستان خبر داد و خاطرنشان کرد: طرح اجرای سیستم نوین آبیاری در ۱۵ هزار هکتار از اراضی استان گلستان اجرایی می‌شود که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۴ هزار هکتار افزایش یافته است.

وی اظهار کرد: سال گذشته حدود ۲۲۰ هزار تن تولید گوشت مرغ داشتیم که انتظار می‌رود به همت تولیدکنندگان گوشت مرغ این رقم بین ۲۸۰ هزار الی ۳۰۰ هزار تن ارتقا یابد.