مرتضی کهنسال مدعی طب اسلامی و از شاگردان تبریزیان که بدون اجازه اقدام به تجویز دارو به بیماران مبتلا به کرونا کرده بود بعد از دو هفته، ویدیوی جدیدی منتشر کرد. از طرفی گفته می‌شود او دستگیر شده است.

به گزارش همشهری آنلاین، مرتضی کهنسال در این ویدئو مدعی شده دو هفته خود را قرنطینه کرده و توانسته خود را در مقابل کرونا ایمن کند و ادعاهای جدیدی مطرح کرده است. او در حالی این ادعاها را مطرح کرده که یکی از جوانانی که او در انزلی بر بالین او رفته بود از دنیا رفت و دادستانی حکم به بازداشت او داد.

برخی رسانه‌ها خبر می‌دهند که او ساعتی پیش بازداشت شده است.

  • بیشتر بخوانید:

جنجال ورود مدعی طب اسلامی بدون ماسک به قرنطینه کرونایی‌ها و دخالت در روند درمان | چه کسی مجوز ورود داده است؟

واکنش وزارت بهداشت به حضور مدعی طب اسلامی بر بالین بیماران کرونا | دستگاه قضا ورود کند

دادستانی انزلی حکم جلب مرتضی کهنسالی را صادر کرد
 

  • مرتضی کهنسال، شیاد طب اسلامی بازداشت شد

بر اساس گزارش رکنا، مرتضی کهنسال مدعی طب اسلامی و از شاگردان تبریزیان صبح امروز ۱۵ فروردین ماه با حکم دادگاه ویژه روحانیت بازداشت شد.

 روز اول فروردین فرد معممی بدون کسب مجوز و رعایت نکات ایمنی وارد بیمارستان شهید بهشتی انزلی شده و با به سخره گرفتن پزشکان و اصول علم پزشکی با ادعای درمان از طریق طب اسلامی از بیماران خواسته بود که ماسکشان را کنار بزنند تا او محلولی به صورت آنها بزند. 

این روحانی مدعی طب اسلامی از این اقدام خود فیلم تهیه و در فضای مجازی منتشر کرده بود.

وی در فیلم منتشر شده با انگشت خود در ظرفی می زند، سپس همین انگشت را دور لب و بینی بیمار بی دفاع می‌کشد. سپس همین انگشت پر از عفونت را مجددا به اطراف دهان و بینی بیمار دیگری می‌کشد و پزشکان را ناتوان از درمان عنوان کرده و به سخره می‌گیرد.

سازمان نظام پزشکی کشور نیز در پی این موضوع به حضور مدعیان طب اسلامی بر بالین بیماران مبتلا به کرونا اعتراض کرد و آن را مصداق بارز تشویش اذهان عمومی دانست و خواستار برخورد مقام‌های قضایی با این مساله شد.

۲۴ساعت بعد از حضور وی، یکی از بیماران به نام محسن شریفی، که کهنسال با او تماس گرفته بود، بدحال شده و به ICU منتقل و در نهایت فوت کرد.

بیماری که مدعی طب اسلامی با وی ملاقات کرد درگذشت

همچنین علاوه بر سازمان نظام پزشکی کشور، سازمان نظام پزشکی گیلان، دانشگاه علوم پزشکی گیلان، و چند شخص حقیقی علیه وی به جرم تهدید بهداشت عمومی، تهدید امنیت روانی و جسمانی بیماران شکایت کرده اند. در نتیجه این شکایت ها حکم جلب وی ۴ فروردین ۹۹ از سوی دادگاه ویژه روحانیت صادر شد.