ضدعفونی معابر و گندزدایی معابر کارهایی هستند که با شیوع ویروس کرونا در تهران شروع شده است. این اقدام در منطقه 6 با توجه به موقعیت جغرافیایی و وجود مراکز درمانی و بیمارستانی متعدد، با جدیت بیشتری انجام می شود.

همشهری آنلاین- زینب زینال زاده: منطقه 6 به دلیل وجود معابر پرتردد و مهم و همچنین مراکز درمانی و بیمارستانی و البته تجاری و اداری قلب پایتخت محسوب می شود. روزانه بیش از هزاران نفر در منطقه تردد می کنند و جمعیت شناور آن بیش از جمعت ساکن است. با شیوع ویروس کرونا هر چند تردد جمعیت شناور در آن کاهش یافته اما همچنان رفت و آمد در آن جریان دارد و به همین دلیل مدیران شهری توجه ویژه ای به عملیات ضدعفونی معابر و المان های شهری دارند.

به گفته «محمد حسین پناهی» مدیر روابط عمومی شهرداری منطقه 6 ،عملیات ضدعفونی و گندزدایی معابر و المان های شهری و ایستگاه های اتوبوس و پایانه ها تاکسی و جایگاه های سوخت با حضور و نظارت شهرداران نواحی شش گانه به طور مستمر انجام می شود.

«جمشید رحمان پناه» دبیر دبیران شورایاری منطقه هم به عنوان نماینده شهروندان در گفت و گوی تلفنی با خبرنگار ما ضمن ابراز رضایت و تقدیر از شهرداران نواحی گفت: «عملیات ضدعفونی معابر و المان های شهری منطقه علاوه بر معابر اصلی و مهم مانند خیابان های ولیعصر(عج) و انقلاب و میادینی چون سید جمال الدین اسدآبادی در محله ها و حتی کوچه های فرعی هم انجام می شود.»

او ادامه داد: «حضور شهرداران نواحی در عملیات ضدعفونی معابر نشان می دهد که مدیران شهری منطقه برای حفظ سلامتی شهروندان تلاش می کنند.»