به گزارش همشهری آنلاین، ایسنا نوشت: روزنامه خراسان در بخشی از گزارش انتقادی خود به سریال پایتخت مدعی شد: پخش آگهی بین سریال حاشیههایی را به دنبال داشت. طبق اظهارنظری که در فضای مجازی منتشر شد، تعرفه تبلیغات برای سریال پرمخاطبی مانند «پایتخت» در سال ۹۸، ثانیهای ۱۱ میلیون تومان اعلام شد.
با فرض ۵۰ درصد بیشتر این تعرفه در سال جدید، مبلغ هر ثانیه آگهی ۱۵ میلیون خواهد بود، میزان ۱۲۵۱ ثانیه آگهی در یکی از قسمتهای سریال ضرب در این تعرفه نشان میدهد که صداوسیما از آگهی یک قسمت از این مجموعه تقریبا ۱۹ میلیارد درآمد داشته است!
پخش دوبار آگهی در طول سریال مورد اعتراض شدید مخاطبان قرار گرفت. همه اینها به علاوه هزینه سریال که گفته شد برای این فصل، ۲۳ میلیارد تومان بوده، انتقادها را از فصل ششم «پایتخت» بیشتر کرد.