با دستگیری مرد جاعل، راز جعل صدها برگه معاینه فنی خودرو و فروش آنها در پایانه‌های مسافربری پایتخت فاش شد

مدتی قبل گزارشی در اختیار قاضی پسندیده- بازپرس دهم دادسرای ناحیه5 - قرار گرفت که از جعل برگه‌های معاینه فنی خودرو و فروش آنها از سوی یک باند جعل حکایت داشت.
با این گزارش، گروهی از کارآگاهان اداره 13 پلیس آگاهی تهران به دستور بازپرس پرونده، ماموریت یافتند پرده از راز فعالیت این شبکه مخوف بردارند.

از آنجایی که اعضای باند برچسب‌های جعلی را در پایانه‌ها به فروش می‌رساندند، کارآگاهان در نخستین بررسی‌ها، تمامی این محل‌ها را به‌صورت نامحسوس تحت کنترل قرار دادند و به این ترتیب توانستند یکی از اعضای باند را هنگام فروش برگه معاینه فنی جعلی در غرب تهران شناسایی و دستگیر کنند.با کشف تعداد زیادی کارت خودرو و برگه‌های معاینه فنی جعلی از مخفیگاه این مرد، وی به دادسرا انتقال یافت. ا و  وقتی مقابل بازپرس پسندیده قرار گرفت، گفت: چند وقت پیش زمانی که در یکی از ادارات خصوصی راهنمایی و رانندگی به‌صورت قراردادی کار می‌کردم با 2 نفر از همکارانم به نام‌های جمشید و حامد آشنا شدم که در زمینه جعل برگه‌های معاینه فنی خودرو فعالیت می‌کردند.

از همان موقع بود که همکاری من با آنها آغاز شد و پس از آنکه جمشید برگه‌های جعلی را تهیه می‌کرد، من و حامد با شناسایی خریداران، این برگه‌ها، را در پایانه‌های مسافربری به فروش می‌رساندیم. مدتی پس از این ماجرا در حالی که ما پول خوبی از این راه به دست آورده‌ بودیم، مسئولان شرکت متوجه ماجرا شدند و هر 3 نفر ما را اخراج کردند.

پس از این ماجرا دیگر همدستانم را ندیدم تا اینکه وقتی در یکی از پایانه‌ها سرگرم فروش تعدادی برگه جعلی بودم که هنوز آنها در اختیارم داشتم، توسط ماموران دستگیر شدم.
پس از اظهارات متهم، بازپرس پرونده برای وی قرار قانونی صادر کرد و تحقیقات تخصصی برای دستگیری دیگر همدستان او آغاز شد.