رئیس مرکز عملیات پلیس آگاهی تهران، جزئیات تعقیب و گریز و تیراندازی پلیس در خیابان فداییان اسلام را که روز ۱۵ فروردین رخ داد، تشریح کرد.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، سرهنگ کارآگاه سعدالله گزافی در تشریح جزئیات این خبر اظهار داشت: ساعت ۲ بامداد ۱۵ فروردین اکیپی از کارآگاهان یگان گشت پلیس آگاهی هنگام گشت زنی و انجام ماموریت در محدوده میدان شوش به یک دستگاه خودرو پراید مظنون می شوند که پس از استعلام مشخص می شود خودروی مذکور روز ۱۱ فروردین در محدوده شهرری سرقت شده است.

وی افزود: کارآگاهان پس ازهماهنگی لازم با مرکز فرماندهی و کنترل پلیس آگاهی تهران بزرگ به راننده خودروی پراید دستور ایست می دهند اما راننده بلافاصله پس از شنیدن دستور ایست، از محل متواری و با لایی کشی در بین خودروهای عبوری باعث رعب و وحشت شهروندان می شود.

این مقام انتظامی ادامه داد: اکیپ گشت پلیس آگاهی با استفاده از علائم هشدار دهنده نظیر آژیر به راننده خودروی مسروقه دستور توقف می دهد ولی متهم بدون هیچگونه توجهی به فرمان های پلیسی، به سمت خیابان فدائیان جنوب می گریزد.

کارآگاه گزافی گفت: افسر اکیپ برای حفظ جان و مال شهروندان با رعایت قانون چند تیر هوایی شلیک می کند اما با توجه به ادامه فرار و بی توجهی متهم به اخطارهای پلیس، افسر اکیپ لاستیک های خودروی پراید را مورد اصابت گلوله قرار می دهد که با پنچر شدن لاستیک، خودروی مسروقه پس از طی مسافتی متوقف می شود و متهم با رها کردن خودرو، پیاده به فرار خود ادامه می دهد.

وی افزود: بنابراین مجددا چند تیر هوایی توسط اعضای اکیپ شلیک می شود ولی متهم علیرغم اخطارهای داده شده به فرار ادامه می دهد و افسر اکیپ هم برای جلوگیری از فرار سارق یک تیر به سمت پای او شلیک می کند و پس از آن ماموران گشت موفق به دستگیری وی می شوند. پس از بازرسی متهم یک قبضه سلاح سرد از وی کشف شد.

رئیس مرکز عملیات پلیس آگاهی گفت: با هماهنگی با مراکز امدادی، عوامل اورژانس در محل حاضر و متهم تحت الحفظ به بیمارستان انتقال یافت و پس از تنظیم گزارش برای سیر مراحل قانونی در اختیار پایگاه نهم پلیس آگاهی قرار گرفت.