معاون عمرانی استاندار کرمان بیان کرد: ادارات شهر کرمان به علت آلودگی هوا امروز، ۲۰ فروردین تعطیل شد.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا،  سیدمصطفی آیت اللهی موسوی گفت: آلودگی هوای شهر کرمان به ۲۸ برابر حد مجاز رسیده است.  

مدیرکل حفاظت محیط زیست کرمان نیز بیان کرد: کانون این ریزگردها منطقه یزد است. از شب گذشته افزایش غلظت گرد و خاک در شهرستان‌های انار و رفسنجان آغاز شد ولی اکنون کاهش یافته اما در شهرستان زرند میزان غلظت گرد و غبار در حال افزایش است.

مرجان شاکری افزود: میزان غلظت آلودگی هوا در شهر کرمان هم اکنون ۲۸ برابر حد مجاز است که این موضوع را به استانداری برای تعطیلی ادارات اعلام کردیم.

مدیرکل بحران استانداری کرمان نیز گفت: با توجه به ورود توده گرد و غبار به شهرهای شمالی استان و بر حسب اعلام اداره کل حفاظت محیط زیست مبنی بر ۲۸ برابری حد مجاز ذرات معلق در هوا، براساس تصمیم کارگروه استانی آلایندگی هوا و به منظور حفظ سلامت شهروندان فعالیت کلیه دستگاه‌های اجرایی و موسسات دولتی در شهرستان کرمان به استثنای مراکز نظامی و انتظامی و بهداشتی و درمان و امدادی تعطیل اعلام شد.

مجید سعیدی افزود: تعطیلی بقیه شهرستان‌های استان نیز بر عهده فرمانداران خواهد بود. با تصمیم فرماندار کرمان، به علت آلودگی هوا در این شهرستان، کلیه شعب بانک‌ها در شهرستان کرمان تعطیل شد.