مدیر روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: باغداران این استان با توجه به پیش‌بینی‌های هواشناسی و ورود سامانه بارشی و سرمای هوا، آماده مقابله با سرمازدگی درختان باشند.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، مهدی فتحی افزود: با توجه به پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور مبنی بر نفوذ سامانه بارشی از امروز چهارشنبه ۲۰ فروردین و استقرار آن تا پایان هفته سوم فروردین و احتمال بروز خسارت، ضروری است باغداران، گلخانه‌داران و سایر بهره برداران بخش باغبانی آمادگی لازم برای مقابله با مخاطرات پیش‌بینی شده برای چند روز آینده را مورد توجه قرار دهند.

وی اظهارکرد: استفاده از پوشش پلاستیکی در مزارع توت فرنگی برای محافظت از بوته‌ها به‌ویژه اندام‌های زایشی با توجه به پیش‌بینی وزش باد و همچنین احتمال خسارت تگرگ از جمله توصیه‌ها به باغداران است.

همچنین استفاده از قیم برای نهال‌های جوان در باغ‌های جدید ساخته شده برای حفظ استقرار و حفاظت از وزش باد شدید ضروری است.

مدیر روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی کردستان ادامه داد: در این مدت با توجه به وزش باد شدید و احتمال خسارت تگرگ بهره برداران از سالم بودن سازه‌ها و پوشش‌های پلاستیکی و بسته بودن در و پنجره گلخانه‌ها اطمینان حاصل کنند.

فتحی بیان کرد: خسارت‌های مربوط به بخش کشاورزی کردستان براثر حوادث غیرمترقبه در سال ۹۸ شامل یک هزار و ۹۹۰ میلیارد و ۲۰۳ میلیون ریال به علت سرمازدگی و یک هزار و ۸۳ میلیارد و ۲۰۳ میلیون ریال نیز بر اثر بروز سیلاب بود.