مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان گفت: فعالان و مدافعان حوزه سلامت این روزها فداکاری‌های رزمندگان دفاع مقدس را زنده کرده‌اند و فداکاری آنان برای حفظ جان شهروندان ملموس، مشهود و قابل قدردانی است.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا،  سرهنگ محمدحسن سلامی بیان کرد: اقشار مختلف مردم، خیران، بسیجی‌ها و به ویژه پزشکان، پرستاران و کارکنان بهداشت و درمان امروز به عنوان مدافعان سلامت و با اخلاص پای کار آمده تا شر این بیماری از سر مردم این سرزمین کم شود.

وی با اشاره به شرایط کنونی کشور و درگیری بسیاری از مردم با ویروس کرونا، گفت: همه کارکنان بهداشت و درمان استان سمنان نیز امروز در خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا ایستاده‌اند تا در نبرد با کرونا همراه با مردم به پیروزی دست پیداکنیم.

سلامی اظهار کرد: ۹۶ شهید بهداشت و درمان استان و صدها جانباز و ایثارگر در دوران دفاع مقدس از اسناد افتخار بهداشت و درمان این استان است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان گفت: این افتخارآفرینان استان سمنان شامل یک پزشک، ۶ پزشکیار و بهیار، ۵۴ امدادگر، ۹ نفر حمل مجروح، ۹ راننده آمبولانس و ۱۷ تن شهید از کارکنان بهداشت و درمان، یک آزاده و صدها جانباز و ایثارگر هستند.

وی بیان کرد: آمار ایثارگری‌های بهداشت و درمان استان سمنان در دفاع مقدس، با توجه به جمعیت استان در سال های دفاع مقدس، مایه مباهات است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان با اشاره به اینکه مردم استان سمنان پشتیبان رزمندگان بوده‌اند و آمار کمک‌های آنان به جبهه و جنگ اسناد افتخار برای این مردم است، افزود: رزمندگان این استان در بیش از ۵۰  عملیات بزرگ و کوچک شرکت کردند و افزون بر آن، حضوری فعال در خطوط پدافندی داشتند.

سلامی ادامه داد: با توجه به جمعیت آن زمان استان، تقدیم ۳ هزار شهید بیانگر این مدعاست که مردم این استان تمام قد برای دفاع از انقلاب در صحنه حضور داشته‌اند.

وی تاکید کرد که بهداشت و درمان استان سمنان در سال‌های مبارزات انقلاب اسلامی، حضور در مناطقی که گروهک های ضد انقلاب اغتشاش درست کرده بودند و سال های دفاع مقدس نیز کارنامه درخشانی از خود ارائه داده است.

این مقام مسئول اضافه کرد: پزشکان، پیراپزشکان، امدادگران رانندگان آمبولانس و کادر بهداشت و درمان این استان با تقدیم بیش از ۹۶ شهید والامقام و صدها جانباز، صحنه‌های ارزشمندی از ایثار و فداکاری ثبت کرده‌اند.