سرپرست شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: سرعت وزش باد شدید که از روز ۲۳ فروردین ۹۹در زاهدان آغاز شده تا صبح امروز ۲۴ فروردین به ۵۸ کیلومتر بر ساعت رسید.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، محسن بستانی افزود: وزش باد تغییر به خصوصی در شرایط کیفی و دید افقی شهر زاهدان ایجاد نکرده است.

وی ادامه داد: در نصرت‌آباد اما وزش باد موجب خیزش گردوخاک و کاهش شدید افقی شد به طوری‌که شعاع دید در محدوده اداره هواشناسی این شهر به ۱۵۰۰ متر کاهش یافت.

سرپرست شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان بیان کرد: بر اساس خروجی نقشه‌های پیش‌یابی و مدل‌های جوی همچنان تا بعدازظهر دوشنبه ۲۵ فروردین وزش باد به نسبت شدید و گردوخاک در نواحی مرکزی و غربی استان ادامه دارد.

این مسئول بیان کرد: روزهای دوشنبه و سه شنبه ( ۲۵ و ۲۶ فروردین) در نیمه شمالی و برخی ارتفاعات جنوبی سیستان و بلوچستان شرایط برای رگبار پراکنده بهاری، گاهی رعدوبرق دربعدازظهر و اوایل شب فراهم است.

بستانی گفت: سه‌شنبه در مناطق شمالی سیستان و بلوچستان وزش باد به نسبت شدید و سرد در نیمه جنوبی استان روی می‌دهد که علاوه ‌بر خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا، کاهش دما نیز رخ خواهد داد.