فرمانده ستاد مقابله با بیماری کرونا در تهران گفت: نتایج هرگونه مداخله در بحث مدیریت شهری با گذشت زمان حاصل می‌شود. چرا که این بیماری دوره نهفتگی دارد و نتیجه اجرای طرح فاصله‌گذاری هوشمند ۹ تا ۱۴ روز بعد در آمار پذیرش بیمارستان‌ها نمایان می‌شود.

به گزارش همشهری آنلاین، طرح فاصله گذاری هوشمند با تصمیم دولت از دیروز ۲۳ فروردین در حال اجراست و طی این طرح یک سوم کارمندان دولت و نیز مشاغل کم خطر کسب و کار و فعالیت های خود را آغاز کرده اند و حالا رئیس ستاد مقابله با کرونا معتقد است نتایج مثبت و منفی این طرح حدود ۲ هفته طول می کشد تا مشخص شود.

پس از اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی به عنوان یک راهبرد جدید برای مدیریت و کنترل مناسب ویروس کرونا، ستاد ملی مقابله با کرونا طرح فاصله گذاری هوشمند را جایگزین طرح قبلی کرد؛ طرحی که بنا دارد شرایط تدریجی بازگشت جامعه به شرایط عادی را فراهم کند.

منظور از این مفهوم جدید آن است که به‌جای آنکه همه مردم فاصله گذاری فیزیکی با بقیه را رعایت کنند، افراد، مشاغل و گروه های جمعیتی کم خطر از نظر ابتلا (یا در صورت ابتلا از نظر بروز عوارض جدی و مرگ) شناسایی شوند و فعالیت این گروه ها به تدریج از سر گرفته شود و سایر افراد و گروه‌ها نیز فاصله گذاری فیزیکی را مثل روزهای قبل رعایت کنند.

علیرضا زالی در این رابطه به فارس گفت: از روزهای آغازین بحران کرونا در کشور ۱۴۹ بیمارستان در تهران در تناسب با تخصص، تیم متخصص مستقر و نوع ارتباط بیمارستان با دانشگاه‌های علوم پزشکی پذیرای بیماران کرونایی بودند.
 
زالی اضافه کرد: امروز ۲۵۶ بیمار جدید در بخش‌های عادی و ۶۵ بیمار جدید در بخش‌های ویژه بیمارستانی بستری شدند که این آمار نسبت به روزهای گذشته تفاوت چشمگیری نداشته است.
 
فرمانده ستاد مقابله با بیماری کرونا در تهران، از مردم درخواست می‌کنم در منزل ماندن را به عنوان راهبرد اساسی مد نظر داشته باشند.

برچسب‌ها