معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه در این استان تاکنون هیچ موردی از ملخ‌های صحرایی مخرب دیده نشده است، گفت: ملخ‌های دیده شده در مرز ماهیرود ملخ‌های بومی هستند که آسیب‌زا نبوده و با بارندگی زیاد می‌شوند.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا،  محمد اکبری اظهار کرد: صبح امروز یکشنبه ۲۴ فروردین فیلمی از هجوم ملخ‌ها در مرز ماهیرود سربیشه در فضای مجازی منتشر شد.

وی افزود: ملخ‌های مشاهده شده در مرز ماهیرود، ملخ‌های مراکشی و بومی منطقه هستند که تعداد آن‌ها با افزایش بارندگی افزایش می‌یابد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی بیان کرد: ملخ‌هایی که به مزارع کشاورزی آسیب می‌زنند، ملخ‌های صحرایی هستند که منشا آن‌ها از منطقه حاشیه خلیج فارس، هرمزگان و سیستان و بلوچستان است.

اکبری ادامه داد: سازمان جهاد کشاورزی اقدامات پدافندی خوبی در راستای مبارزه با این ملخ‌ها انجام داده و از آبان ماه سال ۹۸ مراحل دیده بانی و مبارزه را در سطح ۱۴۰۰ هکتار آغاز کرده است.

وی با اشاره به گرفتن کمک از منابع طبیعی برای گزارش موارد دیده شده، بیان کرد: تاکنون گزارشی از هجوم ملخ‌های صحرایی به استان وجود نداشته است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی بیان کرد: اکیپ‌های شبکه مراقبت در ۱۱ شهرستان استان فعال هستند که کار پایش را انجام می‌دهند و تاکنون ۱۲۰ هزار هکتار از مزارع پایش شده است.

اکبری با اشاره به برگزاری جلسات مختلف با معاونت امور عمرانی، مدیریت بحران استانداری و فرمانداران شهرستان‌ها، اضافه کرد: اقدامات کنترلی به نحو مطلوب در حال انجام است.