همشهری آنلاین: شورشیان تامیل با استفاده از دو هواپیمای سبک در یک منطقه تحت کنترل نظامیان در شمال شرقی سریلانکا را بمباران کردند که خسارتی بر جای نگذاشت.

خبرگزاری آلمان از کلمبو گزارش داد، یودایا نانایاکارا (Udaya Nanayakkara)، سخنگوی ارتش سریلانکا امروز (یکشنبه هشتم اردیبهشت) اعلام کرد این حمله هوایی در اولین ساعات روز یکشنبه در ولیویا (Welioya)، 320 کیلومتری شمال شرق پایتخت این کشور انجام گرفت.

این دو هواپیما از مسیر مولایتیوو (Mullaitivu)، یکی از مواضع شورشیان در شمال منطقه هدف آمده و سه بمب را پیش از بازگشت به همان مسیر به روی این منطقه ریختند.

اندرو وییسوریا (Andrew Wijesooriya)، سخنگوی نیروی هوایی سریلانکا نیز اعلام کرد که این دو هواپیما بر روی رادار مشاهده شدند و یک جت جنگی برای رهگیری آنها اعزام شد، اما هر دو این هواپیماها موفق به فرار شدند.

آخرین باری که شورشیان تامیل از نیروی هوایی برای حمله استفاده کردند 21 اکتبر سال گذشته میلادی به پایگاه هوایی آنورداپورا (Anuradhapura) بود.

شورشیان همچنین از کادر خود برای نفوذ به این پایگاه و انجام حملاتی استفاده کردند که موجب کشته شدن 13 پرسنل امنیتی و 22 شورشی شد. در این جریان، 9 فروند هواپیما نیز به طور کامل خسارت دیدند.

حمله روز یکشنبه شورشیان پس از آن صورت می‌گیرد که ارتش سریلانکا اعلام کرد 76 سربازش را از دست داده و بیش از 100 شورشی را کشته است. اما برخی منابع می‌گویند بیش از 150 سرباز در جریان عملیات ارتش کشته شده‌اند.

در درگیری دیگری که روز جمعه رخ داد، شورشیان تامیل یک اتوبوس بمب‌گذاری شده را در حومه کلمبو منفجر کردند که موجب کشته شدن 26 مسافر آن و زخمی شدن بیش از 70 تن دیگر شد.