تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۱۴:۵۳

همشهری آنلاین: تیم ملی کشورمان موفق شد به عنوان قهرمانی آسیا دست پیدا کند.

به گزارش خبرگزاری مهر  تیم ملی جودو کشورمان با کسب دو مدال طلا، چهار نقره و یک برنز عنوان نخست مسابقات جودو قهرمانی آسیا را به خود اختصاص داد. 

یکشنبه 8 اردیبهشت در ادامه دومین و آخرین روز این رقابت ها که در کره جنوبی جریان داشت، آرش میراسماعیلی در وزن 66- کیلوگرم در دیدار پایانی این وزن تازان باتار جودوکار تیم ملی مغولستان را با ضربه فنی شکست داد و به مدال طلا دست یافت. جودوکار مغولستانی در بازیهای دوحه قطر موفق به شکست میراسماعیلی شده بود. میراسماعیلی پیش از دیدار پایانی جودوکارانی از تایلند، چین تایپه و ژاپن را شکست داده بود.

در وزن 73- کیلوگرم علی معلومات در دیدارنهایی ابراگیموف از قزاقستان را مغلوب خود کرد و برای اولین بار در این وزن تیم ملی جودو ایران را صاحب مدال طلای آسیا کرد. وی در این مسابقات پس از استراحت در دور نخست حریفانی از هند، کره شمالی و ازبکستان را از پیش رو برداشته بود.

همچنین در وزن 60- کیلوگرم مسعود حاجی آخوندزاده که برای رسیدن به فینال جودوکارانی از افغانستان، چین تایپه، مغولستان و کره شمالی را از پیش رو برداشته بود، در دیدار پایانی مقابل نماینده ژاپن شکست خورد و به مدال نقره رسید.

در وزن آزاد نیز محمود میران سرگروه تیم ملی جودو کشورمان که در چند دوره گذشته عنوان نایب قهرمانی آسیا را از آن خود کرده بود، در این دوره نیز این عنوان را تکرار کرد. وی پس از استراحت در دور نخست، دو جودوکار از قزاقستان و ژاپن را شکست داد اما در دیدار نهایی مقابل "سونگ مین" از کره جنوبی باخت و به مدال نقره رسید.

پس از تیم ملی جودو ایران، تیم های ژاپن و کره جنوبی در رده های دوم و سوم آسیا ایستادند. میراسماعیلی و معلومات دو مدال طلا کسب کردند