کارشناس سازمان هواشناسی کشور گفت: امروز سه‌شنبه ۲۶ فروردین برای استان‌های شمال شرق، شرق، برخی از مناطق جنوب شرق، شمال غرب، غرب، مرکز، ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی بارش باران گاهی همراه با رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید موقت و در مناطق مستعد تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از میزان، فریبا گودرزی درباره آخرین وضعیت جوی کشور طی روزهای آینده گفت: امروز سه‌شنبه برای استان‌های شمال شرق، شرق، برخی از مناطق جنوب شرق، شمال غرب، غرب، مرکز، ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی بارش باران گاهی همراه با رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید موقت و در مناطق مستعد تگرگ پیش‌بینی می‌شود. در ارتفاعات و مناطق سردسیر نوار شمالی کشور بارش‌ها به شکل برف خواهد بود.

گودرزی اظهار کرد: شدت بارش‌ها طی امروز در غرب خراسان رضوی و خراسان جنوبی خواهد بود. چهارشنبه برای جنوب کشور در تنگه هرمز، شرق و مرکز خلیج فارس و جزایر آن و استان‌های بوشهر، فارس، هرمزگان، کرمان و مناطقی از سیستان و بلوچستان، رگبار باران گاهی همراه با رعد و برق، وزش باد شدید موقت و در مناطق مستعد تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

این کارشناس سازمان هواشناسی گفت: این وضعیت را در روز پنج‌شنبه، علاوه بر مناطق مذکور در شرق و مرکز کشور هم شاهد خواهیم بود و بر شدت بارش‌ها در این روز افزوده خواهد شد و از اواخر وقت همین روز سامانه بارشی از شمال غرب کشور وارد کشور می‌شود. شنبه گستره فعالیت این سامانه بارشی در دامنه‌های جنوبی البرز، مرکز، دامنه‌های زاگرس مرکزی، شرق، شمال شرق و بخش‌هایی از جنوب شرق کشور است.

این کارشناس هواشناسی توصیه کرد: با توجه به این وضعیت به مردم توصیه می‌شود از تردد غیر ضروری، تردد و توقف در کنار رودخانه‌ها اجتناب کنند. دستگاه‌های اجرایی از جمله شهرداری‌ها و فرمانداری‌ها جهت انجام تمهیدات لازم به‌ منظور جلوگیری از خسارات احتمالی سیلاب و آب‌گرفتگی معابر نیز اقدام کنند.

گودرزی درباره وضعیت هوای تهران نیز گفت: امروز آسمان تهران کمی تا قسمتی ابری است. با بروز ناپایداری‌های جوی در بعدازظهر احتمال بارش باران پراکنده نیز وجود دارد.