مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور با اشاره به آغاز استفاده از کاورهای نایلونی در تاکسی‌های تهران تاکید کرد: مسافرگیری ۳ نفر در تاکسی‌ها تنها با داشتن کاور نایلونی امکان‌پذیر است.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، مرتضی ضامنی در تشریح روند مسافرگیری تاکسی‌ها درپی شیوع کرونا گفت: در آخرین جلسه شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور که از همه دستگاه‌ها نمایندگانی حضور دارند، یکی از مباحث ما به عنوان حوزه تاکسیرانی این بود که از لحاظ اقتصادی مسافرگیری ۲ نفر برای رانندگان مقرون به صرفه نیست و این درخواست مطرح شد.

وی افزود: باید طرح‌هایی ارائه شود که همراهی رانندگان به علاوه رعایت پروتکل‌های بهداشتی را داشته باشد. لذا بحثی که وزارت بهداشت دارد این است که چون رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی به ویژه تاکسیرانی که فضای داخل خودرو کوچک‌تر است، در معرض خطر بیشتری هستند. به همین دلیل موضوع مسافرگیری ۲ نفر مطرح شد.

وی ادامه داد: به این ترتیب تاکید شده اگر موضوع نصب کاور در تاکسی‌ها انجام نشود، صرفا باید طبق مصوبه وزارت بهداشت عمل شود که با ۲ مسافر موافقت شده است و اگر کاور برای محفظه دور رانندگان منظور شود که در تهران این اقدام آغاز شده، راننده می‌تواند ۳ مسافر جابجا کند.

وی درباره تامین اقلام بهداشتی برای تاکسی‌ها نیز گفت: برابر آخرین مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا، ناوگان حمل و نقل عمومی به عنوان ناوگان پرخطر معرفی شده و استفاده از ماسک و دستکش و ضدعفونی مستمر برای این بخش الزام شده است که یکی از مشکلات ما تهیه همین اقلام بود.

وی ادامه داد: طی نامه‌ای به دولت اعلام و مقرر شد از طریق وزارت صمت پیگیری لازم انجام شود تا این نیازمندی‌ها در حوزه حمل و نقل عمومی تامین شود. در حال حاضر روزانه به ۶۰۰ هزار دستکش و ۶۰۰ هزار ماسک و حدود ۳۰۰ هزار لیتر محلول نیازمندیم تا فرایند ضدعفونی و ایمن سازی رانندگان انجام شود.

وی تاکید کرد: مقرر شد وزارت کشور هماهنگی لازم با وزارت صمت انجام دهد تا تهیه این اقلام راحت‌تر شود. البته در مورد محلول مشکل از قبل حل شد و پیش از عید نوروز برای شهرداری‌هایی که نمی‌توانستند محلول تهیه کنند، با درخواست محلول در اختیارشان قرار می‌گرفت ولی برای دستکش و ماسک هنوز مشکل داریم و لازم است پیگیری‌ها انجام شود تا سهمیه مشخص تخصیص داده شود و بتوانیم این اقلام را به دست راننده‌ها برسانیم.