سرپرست شهرداری شهرکرد از انجام طرح غربالگری و تب‌سنجی روزانه پاکبانان و کارگران شهرداری شهرکرد خبر داد.  

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، یکی از گروه‌های شغلی که در هر زمان و در هر شرایطی شغل آن‌ها تعطیلی بردار نیست پاکبانان هستند مردانی که به واسطه شغل‌شان در این روزها بیش از سایر شهروندان در معرض خطر هستند.  

نبود پاکبانان در تمامی شهرها و توقف فعالیت آن‌ها حتی برای چند ساعت، تاثیرات مشهودی بر زیبایی و نظافت معابر و اماکن عمومی خواهد داشت.  

در حال حاضر و با شرایط کنونی شیوع ویروس کرونا در کشور این گروه بیش‌تر از دیگران نیاز به توجه دارند چرا که پاکبانان و نیروهای خدمات شهری به طور مستقیم با آلوده‌ترین اقلام و پسماندهای خطرناک سروکار داشته و دراین میان ماسک‌ها و دستکش‌های آلوده رها شده در سطح شهر علاوه بر به خطر انداختن جان این افراد زیبایی شهر را کاهش داده و بر سختی و خطر کار آن‌ها می‌افزاید.  

محمدرضا امیدی، سرپرست شهرداری شهرکرد در استان چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: طرح غربالگری و تب سنجی کارگران و پاکبانان شهرداری شهرکرد به صورت روزانه توسط ۳ کارشناس مرکز بهداشت انجام می‌شود.  

وی افزود: برای حفظ سلامت نیروهای خدمات شهری و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، کارگران اپراتورهای خودروهای تخلیه زباله به لباس‌های مخصوص مجهز شدند.  

امیدی تصریح کرد: این افراد با تامین پاکیزگی معابر و حفظ بهداشت عمومی شهروندان با تعهد و مسئولیت اجتماعی خود در مقابل شیوع بیشتر این ویروس ایستادگی کرده و سهم خود را در کُند کردن زنجیره انتقال ویروس کرونا برعهده گرفته‌اند و شهرداری با ارج نهادن به سهم اجتماعی ارزشمند این افراد حفاظت سلامت آن‌ها را جزو وظایف خود می‌داند.  

وی گفت: کلیه پاکبانان و نیروهای خدمات شهری ملزم به استفاده از دستکش و ماسک هستند و بسته‌های بهداشتی از جمله ماسک و دستکش نوع ضخیم نیز به این افراد ارائه شده است.  

امیدی ادامه داد: کلاس‌های آموزشی به صورت هفته‌ای یکبار برای آموزش به این افراد برگزار شده و تاکنون حدود ۵ هزار بسته‌های بهداشتی توسط خیرین به شهرداری اهدا و در اختیار نیروهای خدمات شهری قرار داده شده‌ است.  

وی خاطرنشان کرد: تامین ماسک، دستکش و ژل ضدعفونی‌کننده به‌ صورت یک روز در میان برای عوامل خدمات شهری، تهیه لباس ضدعفونی برای عوامل گندزدایی سطح شهر، برگزاری کلاس‌های آموزشی لازم برای آشنایی و نحوه رفتار با پسماندهای مختلف عفونی، غیرعفونی و رعایت ضوابط بهداشتی در رابطه با پیشگیری از ویروس کرونا انجام می‌شود.  

سرپرست شهرداری شهرکرد در پایان افزود: با تدابیر اجرایی پیشگیری از شیوع ویروس کرونا خوشبختانه تا به امروز همه کارگران خدمات شهری در سلامت و صحت مشغول خدمات رسانی به شهروندان هستند.