مسئولان شهرداری تهران درباره نگرانی‌ها مبنی بر احتمال آلودگی پساب‌های زیرزمینی سازمان بهشت زهرا(س) با توجه به تغسیل متوفیان کرونایی، توضیح دادند.

به گزارش همشهری آنلاین، مصطفی کاظمی، مشاور و مدیرکل دفتر شهردار تهران در حاشیه بازدید اخیر خود از مجموعه بهشت زهرا(س) و نظارت بر امر تغسیل متوفیان کرونایی، درباره تمهیدات اندیشیده شده درباره پساب‌های زیرزمینی با توجه به تغسیل متوفیان کرونایی، به روند نظارتی صورت گرفته بر این مساله اشاره کرد و گفت: سازمان آب و فاضلاب به این مساله ورود کرده و آن‌ها تایید کرده‌اند که این مساله آلودگی دربرندارد.

کاظمی ادامه داد: استقرار سیستم تصفیه‌خانه هم با نظارت سازمان آب و فاضلاب در اینجا با رعایت پروتکل‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی صورت گرفته است و در این زمینه جای نگرانی نیست.

وی همچنین گفت: در بحث ارائه خدمات به متوفیان کرونایی و محاسبه مبلغ دریافتی و ریالی آن از خانواده‌ها، مجموعه شهرداری تهران تابع مصوبات شورای اسلامی شهر تهران است و خودش به طور مستقل نمی‌تواند در این زمینه تصمیم‌گیری کند؛ بنابراین مانند دیگر متوفیان و مراجعین که تعداد آنان کم هم نیست محاسبه می‌شود.  

بر طبق این گزارش، مجتبی یزدانی، معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران نیز در تشریح احتمال آلودگی‌ پساب‌های زیرزمینی با توجه به تغسیل متوفیان کرونایی، گفت: در این رابطه جلساتی با مسئولان قوه قضاییه و بازرسی کل کشور و نماینده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی داشتیم تا از این مساله مطمئن شویم که این مساله آلودگی محیط‌زیستی در برندارد.

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران به انجام هماهنگی‌های لازم با ستاد ملی مقابله با کرونا اشاره و تصریح کرد: ما در این زمینه تاییده ستاد ملی مقابله با کرونا را گرفتیم تا با مشکلی در این رابطه  مواجه نشویم ضمن اینکه نمایندگان و کارشناسان اداره آب و فاضلاب تهران و همچنین اداره حفاظت از محیط زیست دائما در اینجا حضور دارند و موارد را کنترل و پایش می‌کنند.

یزدانی در ادامه با اشاره به نظارت‌های دقیق انجام گرفته بر امر تغسیل متوفیان کرونایی و جلوگیری از احتمال آلودگی پساب‌های زیرزمینی، تصریح کرد: نمایندگان وزارت بهداشت، سازمان آب و فاضلاب و مسئولان محیط‌زیستی در اینجا حضور دارند و بر این مساله نظارت دقیق می‌کنند.

یزدانی با اشاره به نظارت‌های مکرر بر وضعیت سلامت تطهیر کنندگان خاطرنشان کرد: این مساله مرتبا تست می‌شود و این عزیزان دائم با حضور پزشک و متخصصین آزمایشگاهی آزمایش و غربالگری می‌شوند و هیچ مشکلی وجود ندارد.

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران در پایان با بیان اینکه هیج مشکل اعتباری نیز در زمینه رسیدگی و حمایت از تطهیرکنندگان و کسانی که ایثارگرانه در حال خدمت به شهروندان هستند، وجود ندارد؛ خاطرنشان کرد: در این مساله اختیار را به خود سازمان بهشت زهرا(س) دادیم و هیچ مشکلی وجود ندارد. هر چه لازم است از جمله وسائل بهداشتی و تجهیزات لازم و ضروری برای پرسنل بهشت زهرا(س) و داوطلبین جهادی تهیه می‌شود، زیرا حفظ جان همکاران و رعایت مسائل بهداشتی برای مدیریت شهری در اولویت است.

به گزارش همشهری آنلاین، مصطفی کاظمی مشاور و مدیرکل دفتر شهردار تهران، مجتبی یزدانی معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران به همراه سعید خال مدیرعامل سازمان بهشت زهرا(س) با حضور در مجتمع عروجیان سازمان بهشت زهرا(س) از روند خدمات‌رسانی به شهروندان و متوفیان کرونا بازدید کردند.

مصطفی کاظمی، مشاور و مدیرکل دفتر شهردار تهران در ادامه این بازدید اظهار کرد: سازمان بهشت زهرا(س) در مجموعه سازمان‌های شهرداری تهران یک مجموعه موفق تلقی می‌شود که این نتیجه همکاری و همدلی مدیریت سازمان با مجموعه کارکنانش است. به خصوص در بحران کرونا که سازمان بهشت زهرا(س) به نوعی خط مقدم محسوب می‌شود و این دغدغه وجود داشت که در دفن متوفیان کرونایی باید به چه مواردی دقت شود تا شهروندان و سیستم حاکمیت از این مساله نگران نباشند.

وی ادامه داد: به شکل‌های مختلف اثبات شد که سازمان بهشت زهرا(س) تحت پروتکل‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی موفق شده است که به نحو مطلوب عملکرد خوبی داشته است.

کاظمی با اشاره به بازدید اخیرش از مجموعه عروجیان و سازمان بهشت زهرا(س) و خدماتی که به شهروندان داغدار ارائه می‌شود، روند تغسیل و عملکرد سازمان بهشت زهرا(س) با توجه به شیوع کرونا و بحران بوجود آمده، خاطرنشان کرد: مشاهدات میدانی نشان می‌دهد که شنیده‌ها درباره خدمت‌رسانی در بهشت زهرا(س) با واقعیت منطبق است و مساله خاصی در این زمینه وجود ندارد. پرسنل بهشت زهرا(س) با روحیه بالا و در سطح قابل قبولی با دل و جان در حال خدمات‌رسانی هستند.

مشاور و مدیرکل دفتر شهردار تهران خاطرنشان کرد: خدماتی که به مردم ارائه می‌شود با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی است و خوشبختانه خود مردم هم رعایت می‌کنند و به طور کلی مجموعه عملکرد سازمان بهشت زهرا(س) مثبت ارزیابی می‌شود.