فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران گفت: بر اساس آخرین نظرسنجی انجام شده در کلان‌شهر تهران ۶۰ درصد شهروندان تهرانی کرونا را ویروسی خطرناک می‌دانند و ۴۰ درصد تهرانی‌ها کرونا را جدی نمی‌گیرند.

به گزارش همشهری آنلاین، علیرضا زالی افزود: آخرین نظرسنجی ما از شهروندان تهرانی حاکی از تغییر نگرش و بینش آنها نسبت به کرونا بوده است‌.

وی ادامه داد: در آخرین نظرسنجی که در چند روز گذشته انجام شد ۵۱ درصد از شهروندان تهرانی نگران ابتلای خود یا یکی از اعضای خانواده شان به کرونا بوده‌اند.

زالی گفت: همچنین بالغ بر ۶۰ درصد شهروندان تهرانی ویروس کرونا را ویروسی جدی و خطرناک  تلقی کردند. این موضوع نشان می‌دهد که آموزش های ارائه شده موثر بوده و نگرش و بینش شهروندان تهرانی درباره کرونا در حال تغییر است.

وی درباره سامانه‌ای که برای اطلاع رسانی در زمینه کرونا در تهران راه اندازی شده است، افزود: براساس این تغییر نگرش نیازمند اطلاع رسانی بیش از گذشته در زمینه کرونا هستیم. بر همین اساس سامانه تلفنی ۸۹۵۱۱ راه اندازی شده که یک سامانه جامع و چند کانالی است و علاوه بر پاسخگویی به سوالات، آخرین اخبار اطلاعیه ها و آخرین وضعیت بیماری در تهران را به اطلاع مردم می رساند.

زالی گفت: همچنین این سامانه این امکان را برای شهروندان تهرانی ایجاد کرده که بتوانند در کوتاه‌ترین زمان ممکن پرسش های فنی و تخصصی خود درباره کووید - ۱۹ را مطرح کنند.

وی توضیح داد: علاوه بر جنبه های عمومی اطلاع رسانی این سامانه، این فرصت را فراهم می‌کند که مراکز بهداشتی و درمانی که در مجاورت فرد هستند، مشخص شده و فرد می‌تواند به آنها مراجعه کند.