معاون حوزه خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۲۰ (شهرری) گفت: ۴ واحد غیر مجاز تفکیک زباله و جمع‌آوری پسماند به دلیل پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در شهرری پلمب شد.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، رضا معلم اظهار کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور، فعالیت تفکیک زباله از مبدأ ممنوع شده‌ است تا سلامت شهروندان به مخاطره نیفتد.

وی افزود: ادامه فعالیت واحدهایی که به صورت غیر مجاز در زمینه تفکیک زباله فعالیت می‌کنند به‌دلیل حفظ سلامت شهروندان و رعایت مسائل بهداشتی و محیط زیستی متوقف می‌شود.

معاون حوزه خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۲۰ تهران (شهرری) عنوان کرد: کلیه مراکز غیر مجاز تفکیک زباله با هماهنگی نیروی انتظامی و دادسرا و همراهی نواحی و همچنین اداره مدیریت پسماند شناسایی می‌شوند و اخطار دریافت می‌کنند.

این مسئول ادامه داد: مراکزی که نسبت به اخطارها بی‌تفاوت باشند با دستور قضایی پلمب می‌شوند. همچنین گشت‌های روزانه شهرداری برقرار است و از فعالیت زباله‌گردها جلوگیری می‌کنند.

معاون حوزه خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۲۰ تهران (شهرری) گفت: تاکنون ۶ مورد از مراکز جمع آوری و تفکیک زباله و پسماند شناسایی شده و اخطار دریافت کرده‌اند.

وی افزود: واحدهای متخلف باید بین ۲۴ تا ۴۸ ساعت محل فعالیت خود را تعطیل کنند و در غیر این صورت پیگیری‌های قضایی انجام و با حکم قضایی، مکان فعالیت پلمب خواهد شد.