تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۱

معاون مالی و اقتصادی شهردار کرمان گفت: با تدبیر و حمایت شهردار کرمان، ممیزی املاک از سال ۹۸در این شهر آغاز شده و ۲۰ درصد باقی‌مانده این طرح در سال‌ ۹۹ به اتمام می‌رسد.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، رضا دادگرپور بیان کرد: برای نخستین‌بار در تاریخ شهرداری کرمان، تمام املاک به تفکیک کاربرد ملک، دارای کد منحصربه‌فرد شدند که این مسأله عامل مهم افزایش اصالت پرونده‌های شهرداری و امکان ایجاد ارتباط با ثبت اسناد و املاک است.

وی گفت: فقدان ممیزی املاک شهر کرمان به عنوان یکی از ضرورت‌های شهرداری احساس می‌شد. در حال حاضر عملیات اجرایی این طرح تاکنون، بیش از ۸۰ درصد پیشرفت داشته است.

دادگرپور اظهار کرد: مزیت عمده اجرای این طرح کاهش زمان حضور مراجعه‌کنندگان در شهرداری کرمان است. همچنین استعلام‌ها به‌صورت یک فرایند و بدون نیاز به حضور ارباب رجوع انجام می‌شود.  

معاون مالی و اقتصادی شهردار کرمان افزود: با اقدامات انجام شده زمان جست‌وجوی پرونده‌ها به حداکثر سه دقیقه کاهش یافته است. تنوع و پراکندگی بایگانی‌ها و بانک‌های داده و عدم ارتباط پرونده‌ها و داده‌ها، از عمده‌ مشکلات موجود در شهرداری بود که با انجام ممیزی مرتفع شد و اکنون، با تجمیع تمام بایگانی‌ها، مسیرهای موازی حذف و زمان رسیدگی به پرونده‌ها به میزان قابل ملاحظه‌ای کوتاه شده است.

وی گفت: کارشناسان شهرداری، در جریان ممیزی تمام عوامل محدودکننده ایجاد ارتباط سیستمی با ثبت اسناد و املاک، را شناسایی کرده و زیرساخت‌های لازم برای ارتباط سریع و دقیق فراهم شده است. در حال حاضر، قوی‌ترین و دقیق‌ترین ارتباط مکانی (دقت ۵سانتی‌متر) در ایران، متعلق به شهرداری کرمان است.