استاندار کرمانشاه با اشاره به آغاز شیوه جدید اجرای طرح غربالگری کرونا در کشور گفت: برگزاری تجمع و افطاری در مساجد و اماکن متبرکه تا نیمه اول اردیبهشت ممنوع است.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، هوشنگ بازوند پس از نشست ویدیو کنفرانس با رئیس‌جمهوری گفت: در جلسه ستاد ملی کرونا که یک‌شنبه ۳۱ فروردین به‌صورت ویدئو کنفرانس و به ریاست دکتر روحانی برگزار شد؛ تصمیمات جدیدی برای کنترل و مبارزه با شیوع کرونا اتخاذ و مقرر شد با رعایت پروتکل‌های بهداشتی فعالیت کسب‌وکارهای کم‌خطر و با ریسک متوسط ادامه داشته باشد.

استاندار کرمانشاه افزود: شرایط مراقبت‌های بهداشتی و توصیه‌های ارائه‌شده تا پایان اردیبهشت تمدید و از مردم هم تقاضا داریم کاهش ترددهای غیرضروری را در اولویت داشته و دستورالعمل‌های طرح فاصله‌گذاری هوشمند را رعایت نمایند.

بازوند فعالیت مشاغل و کسب‌وکارهای فعال در بازارهای سرپوشیده و پاساژها را مشروط به رعایت دستورالعمل ابلاغی دانست و بیان داشت: در این مراکز مشاغل پرریسک تعطیل است و فعالیت سایر واحدها شامل بازارهای سرپوشیده و پاساژها نیز تا ساعت ۱۸ مجاز خواهد بود.

وی تصریح کرد: کلیه دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی مانند آموزش‌وپرورش تا اطلاع بعدی به لحاظ آموزش حضوری تعطیل است و کلاس‌ها به‌صورت غیرحضوری و مجازی برگزار خواهد شد، همچنین تشکیل کلاس‌های مقطع دکترا از اول اردیبهشت با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بلامانع است.

استاندار کرمانشاه به مصوبات شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: فعالیت‌های عمرانی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی شروع خواهد شد و بر اساس پیوست جهش تولید در اسناد توسعه پروژه‌های اولویت‌دار تعیین و در این راستا اهتمام جدی صورت خواهد گرفت.

بازوند، ضرورت رعایت فاصله فیزیکی در وسایل حمل‌ونقل عمومی را به‌عنوان یکی از راهکاری کاهش شیوع کرونا یادآور شد و اظهار کرد: بر اساس تصمیم دولت اتوبوس‌های جدیدی به ناوگان حمل‌ونقل عمومی کلانشهرها نیز اضافه می‌شود.

وی در گفت: در ماه مبارک رمضان امکان برگزاری تجمع و افطاری را در مساجد و اماکن متبرکه تا نیمه اول اردیبهشت نداریم و بر اساس پویش انجام شده از مردم درخواست داریم در طرح مواسات و همدلی در یاری‌رساندن به نیازمندان و آسیب دیدگان معیشتی از شیوع این بیماری اهتمام ورزند.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای ۳۴ شهر و ۲ هزار و ۵۹۵ روستا است.

سخنگوی وزارت بهداشت روز شنبه اعلام کرد: در ۲۴ ساعت گذشته، هزار و ۳۷۴ مورد جدید ابتلا به کرونا در کشور شناسایی شد و تا امروز ۸۰ هزار و ۸۶۸ نفر بیمار مبتلابه این بیماری در کشور گزارش‌شده است.

کیانوش جهانپور افزود: خوشبختانه تاکنون ۵۵ هزار و ۹۸۷ نفر از بیماران، بهبودیافته و ترخیص شده‌اند و سه هزار و ۵۱۳ نفر از بیماران مبتلابه کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.