رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی پایتخت، با بیان اینکه ۷۵ درصد افزایش ترافیک نسبت به مدت مشابه در سال گذشته داشتیم، گفت: از ابتدای صبح امروز ۳۱ فروردین ماه بار ترافیکی در معابر و بزرگراه‌ها، مخصوصا مرکز شهر سنگین بوده و این وضعیت همچنان ادامه دارد.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، سردار محمدرضا مهماندار گفت: با توجه به تصمیم ستاد ملی کرونا مقرر شد تا پایان هفته اول اردیبهشت ماه طرح ترافیک و طرح کاهش آلودگی هوا اجرا نشود.

وی ادامه داد: بر این اساس که به مرور مشاغل و ادارات به صورت یک سوم و دو سوم شروع به کار خواهند کرد و برخی از مشاغل و صنوف  کم‌خطر نیز بازگشایی  می‌شوند، پیش‌بینی می‌کردیم میزان ترددها در سطح شهر افزایش پیدا کند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ، با تاکید بر اینکه افزایش ترافیک نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۷۵ درصد افزایش یافته  است گفت: تقریبا  مرکز شهر تهران با ترافیک بسیار سنگینی روبه‌رو بود و به اصطلاح برخی دوستان، پارکینگ شده بود.

سردار مهماندار افزود: از ابتدای صبح امروز یکشنبه بار ترافیکی در معابر و بزرگراه‌ها، مخصوصا مرکز شهر سنگین گزارش شده است و این  شرایط  همچنان ادامه دارد.

وی با بیان اینکه همکاران بنده تا پاسی از شب فعالیت دارند گفت: اگر قرار باشد ترددها به این شکل ادامه داشته باشد، برای مردم خسته‌کننده و بر صنوفی که باز شدند می‌تواند تاثیرگذار باشد.

بیشتر بخوانید: تهران در اولین روز فاصله‌گذاری هوشمند چقدر شلوغ شد ؛ ۶ تصویر از ۶ منطقه را ببینید | واکنش پلیس

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ با بیان اینکه با تمام توان در آماده‌باش هستیم تا بتوانیم تسهیلات لازم را برای شهروندان فراهم کنیم، گفت: به علت نبود پارکینگ در محدوده مرکز شهر و به دلیل نبود جای پارک، شهروندان به صورت دوبله پارک می‌کنند و این مسئله بیشتر به ترافیک دامن می‌زند.

سردار مهماندار گفت: اگر قرار باشد شهروندان بدین نحو وارد شوند مشکلات زیادی را خواهیم داشت. شهروندان صبر و تحمل بیشتری داشته باشند و از سفرهای غیرضروری خودداری کنند تا مشکلات کمتری داشته باشیم.

در ادامه گزارش صدا و سیما را از وضعیت نامطلوب معابر و بزرگراه‌ها در پایتخت در دومین روز طرح فاصله‌گذاری اجتماعی می‌بینید.

مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی‌کند.
فایل آن‌را از اینجا دانلود کنید: video/mp4