تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۰۷:۴۴

تیری آنری بیش از هر بازیکن دیگری در بارسلونا می‌داند که بازی کردن در اولدترافورد چه حسی دارد.

مهاجم فرانسوی، بازی و حتی گلزنی در اولدترافورد را با پیراهن‌های آرسنال و موناکو تجربه کرده است.

 آنری به همراه موناکو، توانست با حذف یونایتد در یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان 98-1997 به نیمه‌نهایی راه پیدا کند، جایی که با شکست 6 بر 4 مقابل یوونتوس در مجموع دو دیدار رفت و برگشت، از رسیدن به فینال بازماند.

 این بار این بازیکن به همراه بارسلونا در حالی قدم به اولدترافورد می‌گذارد که دیدار رفت 2 تیم در نیمه‌نهایی بدون گل مساوی خاتمه یافت. نمایش خوب بارسا در دیدار رفت امید تازه‌ای در این  تیم به وجود آورده و آنری که در فینال 2 سال پیش با پیراهن آرسنال مقابل تیم فعلی خود بازی کرد، حالا برای صعود بارسا به فینال تلاش می‌کند.

  • از  بازی موناکو و منچستریونایتد در فصل 98-97 چه خاطراتی داری؟

خاطراتی خیلی خوب. به یاد دارم که بازی رفت را در خانه انجام دادیم و وقتی بدون گل مساوی کردیم، مردم گفتند که ما حذف می‌شویم اما ما نشان دادیم که می‌توان در اولدترافورد گل زد و با تساوی یک بر یک صعود کردیم. این  برای باشگاه باورنکردنی بود. موناکو جزو تیم‌های قدرتمند اروپا نیست و راهیابی به نیمه‌نهایی و گلزنی در آن برای این تیم فوق‌العاده بود.

  • آن بازی چطور بود؟

ما زیاد اذیت نشدیم. در یک ربع اول گل زدیم. سولشائر بازی را به تساوی کشاند و دیگر هیچ اتفاق خاصی نیفتاد.

  • آیا آن منچستریونایتد با تیم امروز فرق داشت؟

بله، اما باز هم منچستریونایتد بود. آنها در آن سال قهرمان لیگ برتر شدند. حالا آنها بازیکنان خارجی بیشتری دارند اما قبلاً هم بازیکنانی چون گیگز، اسکولز،  بکام و شرینگام را در اختیار داشتند. و سرانجام در نوکمپ به قهرمانی  لیگ قهرمانان (1999) رسیدند.

  • دیدار رفت یونایتد و موناکو با تساوی  بدون گل پایان یافت و مردم مطمئن بودند که موناکو بالا نمی‌رود. بعد از تساوی چهارشنبه گذشته، احساسات ضد و نقیضی به وجود آمده. برخی می‌گویند صعود ممکن است.

بله، در آن مورد وضعیت فرق می‌کرد چون تیم ما خوب بازی نکرده بود. مردم در مورد آن تیم می‌گفتند: موناکو اینجا چه می‌کند؟ اما حالا تیم ما نشان داده که اگر تمام تلاش خود را به کار گیرد می‌تواند موفق شود. کار آسانی نیست، چون یونایتد تا به حال درخانه نباخته اما همیشه بار اولی وجود دارد و امیدوارم این بار مقابل بارسا باشد.

  • در این بازی شاید یونایتد متفاوتی ببینیم، چون آنها هجومی‌تر بازی خواهند کرد و در نتیجه فضای بیشتری برای شما به وجود می‌آید.

درست است. ممکن است فضای بیشتری داشته باشیم اما به همین نسبت آنها خطر بیشتری ایجاد خواهند کرد. اینجا آنها بازی واقعی خود را به نمایش نگذاشتند، چون ما خوب بازی کردیم اما در آنجا انتظار وضعیت متفاوتی را داریم.

  • آیا منچستریونایتد با بازی چهارشنبه باعث تعجب تو شد؟

نه، چون بعضی مواقع منچستر می‌خواست بازی کند اما نمی‌توانست. آسان نیست که به اینجا بیایی و بخواهی بهتر از ما بازی کنی.

  • اولدترافورد را توصیف کن.

اولدترافورد مثل آنفیلد که جو فوق‌العاده‌ای دارد، نیست اما در هر صورت جو خوبی دارد. بعد از بازی شنبه مقابل چلسی، این  بازی برای آنها اهمیت زیادی دارد به‌خصوص که می‌دانستند بازی مقابل ما برای آنها آسان نیست.

  • قبلاً 2 گل در اولدترافورد به ثمر رسانده‌ای.

بله، یک بار یک گل زدم اما بازی را باختیم بنابراین به حساب نمی‌آید. ما با آرسنال بازی‌های بی‌نظیری را در آنجا به نمایش گذاشتیم. همیشه یک جنگ فوق‌العاده بود.

  • آیا آرزو می‌کنی به انگلیس برگردی؟

برگشتن به زمین آرسنال احساسات‌برانگیز و کمی غریب است، اما در اولدترافورد از ما حمایت نخواهند کرد.

منبع:‌سایت باشگاه بارسلونا- 28 آوریل