فرماندار سمنان گفت: بیش از ۲۰ خانه تاریخی و باغ‌راه توسط شهرداری سمنان در حال مرمت و بازآفرینی است.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، سیدعباس دانایی در شورای اداری این شهرستان اظهار کرد: با هدف گذاری‌ها و برنامه‌ریزی‌هایی که در سال ۹۸ در شهرستان سمنان و از جمله در قالب طرح آمایش سرزمین انجام شد سه اولویت مهم در مرکز استان و در قالب طرح مشاور توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی ابلاغ شد که  گردشگری یکی از مهم‌ترین این اولویت‌ها بود.

وی افزود: دستگاه‌ها و نهادها، طرح‌های مختلفی برای آینده شهرستان سمنان شروع کردند و شهرداری سمنان یکی از نهادهایی است که در این راستا اقدامات بسیار خوبی را متناسب با بافت تاریخی و محدوده‌های بافت باغی شهر شروع کرده است.

دانایی ادامه داد: وجود ۳۵۰ هکتار بافت تاریخی در شهر سمنان و اجرایی شدن طرح‌های بازآفرینی در رونق گردشگری داخلی و خارجی موثر است و از موضوعات بسیار مهم، اجرای پروژه پیاده راهسازی خیابان امام (ره) است که در فاز اول شهرداری به جداره سازی در این منطقه قدیمی اقدام کرده و در آینده‌ای نزدیک پروژه راهسازی این مسیر هم آغاز خواهد شد.

فرماندار سمنان با تاکید بر لزوم حفظ باغ‌های شهر سمنان خاطرنشان کرد: از جمله کارهای خوب شهرداری سمنان بازآفرینی و توسعه باغ راه‌های شهر است. از گذشته سمنان را به عنوان شهری در باغ می‌شناختیم که هر ساله گردشگران زیادی را نیز جذب خود می‌کردند.

دانایی گفت: در شهر سمنان بیش از ۳۵۰ خانه تاریخی شناخته شده وجود دارد و اقدام شهرداری در مرمت بیش از ۱۵ خانه تاریخی و تعدادی از باغ‌راه‌ها، در تامین زیرساخت‌های گردشگری شهر بسیار موثر است.

فرماندار سمنان ضمن تقدیر از حمایت های استاندار و شورای اسلامی شهر، رویکرد خلاقانه شهرداری به خانه‌های تاریخی و باغ راه‌ها را در رونق گردشگری این شهر موثر دانست.

برچسب‌ها