به گزارش همشهریآنلاین به نقل از ایرنا از مرکزی، محمدرضا جیریایی افزود: با توجه به تجربه اجرای نسخهنویسی الکترونیکی در سه شهرستان خمین، محلات و شازند در سال ۹۸، اجرای این طرح در سطح استان با همراهی و همکاری موسسات طرف قرارداد در دستور کار ادارهکل بیمه سلامت استان مرکزی قرار گرفت.
وی اضافه کرد:در مرحله نخست که از اردیبهشت ماه ۹۹ آغاز شده، استحقاق سنجی بیمه شده از نظر وضعیت بیمهای و تاریخ اعتبار دفترچه انجام میشود و پزشکان در این مرحله با وارد کردن کد ملی بیمه شده در سامانهای که در اختیار موسسات طرف قرارداد است از اعتبار دفترچه بیمه شده مطلع شده و همانند گذشته دارو و خدمات را در دفترچه بیمه تجویز میکنند.
جیریایی گفت: با توجه به اینکه تمامی فرآینده پذیرش بیمه شده، تاریخ اعتبار و صحت ارائه خدمت به صورت الکترونیکی رسیدگی شده و به سامانه این ادارهکل ارسال میشود، معاینه و خدمت ثبت شده مبنای پرداخت است و نیازی به جدا کردن نسخه از دفترچه، تهیه فهرست و ارسال به صورت الکترونیکی و نسخه فیزیکی در پایان ماه نیست.
وی ادامه داد: اجرای مرحله نخست طرح نسخهنویسی الکترونیکی نیازمند امکانات و زیر ساختی خاصی نبوده و با تلفن همراه هوشمند نیز امکان اجرای این طرح وجود دارد.
مدیرکل بیمه سلامت استان مرکزی گفت: مرحله دوم اجرای طرح نسخهنویسی الکترونیکی در موسسات تشخیصی درمانی طرف قرارداد اجرا میشود.
جیریایی افزود: با اجرای طرح نسخهنویسی الکترونیکی در این موسسات امکان کاهش کاربرد دفترچه در آینده، رعایت اصول و قواعد بیمهای و تجویزهای الکترونیک فراهم میشود.
وی گفت: اجرای طرح نسخهنویسی الکترونیک علاوه بر جلوگیری از ترددهای غیرضروری بیمهشدگان برای تعویض و تمدید دفترچه، بینیازی ارسال نسخ کاغذی و ارائه فایل الکترونیکی دستی ازسوی موسسات تشخیصی درمانی در پایان هر ماه را به دنبال دارد.
بیش از ۹۷ درصد از مؤسسههای درمانی، بیمارستانی، آزمایشگاهی و داروخانه استان با اداره کل بیمه سلامت استان مرکزی طرف قرارداد هستند.
استان مرکزی دارای ۱۲ شهرستان با بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر جمعیت است.