جزئیات بودجه ٩٠٥ میلیارد تومانی شهرداری کلانشهر رشت شامگاه دوشنبه یکم اردیبهشت ۹۹ با بازنگری‌هایی در صحن شورا مورد تصویب اعضا قرار گرفت.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، کلیات بودجه شهرداری رشت پیش از این در صحن شورا به تصویب رسیده بود.  از بودجه ٩٠٥ میلیارد تومانی شهرداری مرکز استان گیلان، ٣٧٤ میلیارد تومان هزینه های جاری، ٥١١ میلیارد تومان سرمایه‌ای و ٢٠ میلیارد تومان تملک دارایی‌هاست.

رئیس شورای اسلامی کلانشهر رشت در این جلسه گفت: شهرداری رشت باید اهتمام خود را بر اتمام پروژه های نیمه تمام در سال جاری بگذارد.

اسماعیل حاجی پور اظهارکرد: تاکید ما بر اجرای پروژه هوشمندسازی شهرداری رشت است و اتمام این پروژه مهم موجب می‌شود که مراجعه حضوری در شهرداری کاهش یابد.

وی افزود: تمام امید ما در بخش سرمایه‌گذاری است و باید برای سرمایه‌گذار فرش قرمز پهن کنیم نه اینکه موجب فرار او شویم.

رئیس شورای اسلامی رشت بیان کرد: کارهای سرمایه گذار باید با انتخاب فردی پیش رود، او نباید در پیچ و خم ادارات معطل بماند.

وی اضافه کرد: تاکید اعضای شورای اسلامی شهر رشت به شهردار تسریع در کارهاست.

رئیس کمیسیون بهداشت، محیط زیست و شورای اسلامی رشت نیز در این جلسه گفت: پروژه‌های شهرداری باید با اولویتبندی اجرا شود و اجرای پروژه‌های نیمه تمام و ضروری به اتمام برسد.

بهراد افزود: حق و حقوق پرسنل شهرداری رشت باید واقعی سازی و انتصابات در شهرداری این کلانشهر باید بر اساس آیین‌نامه مشخصی انجام شود که با این کار به گزینه‌های بهتری می‌رسیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی رشت نیز در این جلسه گفت: بودجه فرهنگی شهرداری رشت در سال ٩٩ در بخش‌های روابط عمومی و سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی کاهش پیدا کرد.

فاطمه شیرزاد افزود: پروژه رصدخانه کوشیار گیلانی باید توجه شود این پروژه مورد توجه جامعه علمی ما در حوزه نجوم است و از واگذاری آن به بخش خصوصی مخالف هستیم.