یک وکیل دادگستری با ابراز نگرانی از وضعیت بازداشتی‌ها گفت: بازداشتی‌ها چون محکومیت قطعی ندارند، مشمول عفو، آزادی مشروط و مرخصی نیستند و نمی‌توانند از این امتیازات بهره‌مند شوند و در نتیجه شرایط بغرنج، بلاتکلیف و برزخی دارند.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، سعید دهقان اظهار کرد: نگرانی ما در شرایط خاص شیوع بیماری واگیردار کرونا که دنیا را متوقف کرده، سلامت زندانیان، زندانبانان، مددکاران، دادیاران، کارکنان زندان، کارکنان شعب دادگاهها و حتی قضات است.

وی تاکید کرد: همه این افراد حق زندگی دارند و وقتی راه حلی با عنوان «آزادی موقت» وجود دارد، دلیلی ندارد که به نوعی این افراد در وضعیت پرریسک قرار گیرند. البته در این روزها با تشکیل هیات های قضایی اقدامات خوبی از سوی قوه قضائیه در حال انجام است اما امیدواریم که به قدر کافی عمل شود و در حد شرط لازم باقی نماند.

دهقان درباره پرونده فاطمه خویشوند معروف به «سحر تبر» هم گفت: روز گذشته (دوشنبه) قرار بود جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده موکلم در شعبه ٢٨ دادگاه انقلاب برگزار شود اما با توجه به اینکه وی به کرونا مبتلاست و در قرنطینه زندان به سر می برد، طبق مقررات سازمان زندان ها، به دادگاه اعزام نشد.

وکیل سحر تبر افزود: موکلم ۸ ماه است که در بازداشت موقت به سر می برد و طی لایحه ای که به شعبه ٢٨ تقدیم شد، با توجه به صحت ابتلای وی به بیماری کرونا از قاضی مقیسه درخواست کردیم تا در صورت امکان، این فرد دوران بیماری را کنار خانواده و در منزل باشد و بعد از بهبود به زندان برگردد.