معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش گفت: با توجه به اهمیت صدور مدرک دیپلم برای دانش‌آموزان، امتحانات نهایی پایه دوازدهم قطعاً حضوری برگزار می‌شود.

به گزارش هشهری آنلاین به نقل از ایسنا، علیرضا کمرئی افزود: اما ارزشیابی از سایر پایه‌ها ممکن است توسط معلمان و بر اساس فعالیت دانش‌آموزان انجام شود. البته این در صورتی است که دانش‌آموزان قادر به حضور در مدرسه نباشند. هر چند هنوز چیزی در این خصوص قطعی نیست.

او درباره کنکور ۹۹ هم گفت: ۸۵ درصد ظرفیت دانشگاه‌ها بر اساس سوابق تحصیلی دانشجو جذب می‌کنند و تنها ۱۵ درصد از دانشجویان از طریق کنکور وارد دانشگاه‌ها می‌شوند. البته آموزش ‌و پرورش تمایل دارد که همین ۱۵ درصد هم بدون کنکور و از طریق سوابق تحصیلی به مراکز عالی راه پیدا کنند.

کمرئی در ادامه اشاره‌ای هم به شبکه آموزشی دانش‌آموزان (شاد) اشاره کرد و با بیان این که تاکنون بیش از ۸۵ درصد دانش‌آموزان به این شبکه پیوسته‌اند، گفت: این شبکه آموزشی به‌گونه‌ای طراحی‌ شده است که می‌تواند تا ۱۵ میلیون دانش‌آموز را پوشش دهد.

وی اضافه کرد: در شبکه آموزشی دانش‌آموزان همانند مدرسه حقیقی علاوه بر زنگ‌های کلاسی، زنگ تفریح نیز برای دانش‌آموزان پیش‌بینی‌ شده تا دانش آموزان دچار خستگی نشوند و هر زنگ تفریح بین ۱۰ تا ۱۵ دقیقه است.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش ‌و پرورش فضای شبکه شاد را فضایی کاملاً ایمن و اختصاصی دانش‌آموزان برشمرد و اظهار کرد: دانش‌آموزانی که به هر دلیلی اعم از نداشتن گوشی تلفن همراه، اینترنت، آنتن و حتی تلویزیون، از دریافت آموزش‌های مجازی محروم هستند، از طریق ارسال درس‌نامه، جزوات، کاربرگ و ... توسط راهبران آموزشی و بعضاً دهیاران محلی پوشش داده می‌شوند.

کمرئی تاکید کرد: تمام تمرکز ما بر فرایند آموزش متمرکز است و تلاش داریم تا آموزش‌ها به نحو احسنت برای دانش‌آموزان ارائه شود.