مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان زنجان گفت: از ابتدای شیوع ویروس منحوس کرونا به‌منظور کاهش تبعات آن بر اقشار آسیب‌پذیر حدود ۳ میلیارد و۷۰۰ میلیون تومان برای کمک به خانواده‌های تحت حمایت و غیر تحت حمایت ساکن در مناطق محروم و حاشیه‌نشین این استان، از طریق کمیته امداد پرداخت‌ شده است.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، هدایت صفری سه‌شنبه ۲ اردیبهشت گفت: قبل از شیوع ویروس کرونا در استان زنجان کارگروه پیشگیری و مقابله با این ویروس در کمیته امداد زنجان تشکیل‌شده بود، در روزهای نخستین شیوع بیماری مبلغ ۴۰۰میلیون تومان برای پیشگیری از بیماری ویروس کرونا و تهیه اقلام بهداشتی برای مددجویان در معرض خطر با رعایت اولویت برای بیماران خاص و صعب‌العلاج، سالمندان زمین‌گیر بیماران زمینه‌ای مادران باردار و شیرده هزینه شد.  

وی از تهیه و توزیع بسته‌های بهداشتی و ضدعفونی‌کننده بین مددجویان و اقشار آسیب‌دیده از کرونا خبر داد و افزود: این بسته‌های بهداشتی شامل ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی‌کننده بااعتباری بالغ‌بر ۵۷۶میلیون تومان برای بیش از ۲۰هزار خانوار تهیه و توزیع‌شده است.

صفری همچنین به توزیع مواد غذایی در بین ۲هزار و ۷۱۶  خانوار نیازمند اشاره کرد و گفت: در راستای کمک به این خانواده‌ها مبلغ ۶۰۰میلیون تومان با رعایت اصول بهداشتی  برای تهیه سبد غذایی و توزیع بین این خانواده‌ها هزینه شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان ادامه داد: برای کمک به افراد آسیب‌دیده از ویروس منحوس کرونا بیش از ۸۹مرکز نیکوکاری در این استان  به‌صورت جهادی کمک‌های مختلفی برای خانواده‌ها ارائه داده‌اند که برای  تهیه و توزیع ماسک، دستکش، مواد ضدعفونی، بسته‌های غذایی و سایر ملزومات مبلغ  یک میلیارد و۷۰میلیون تومان برای ۴هزار و۳۳۰خانوار از طریق مراکز نیکوکاری  پرداخت‌شده است.

وی به اجرای ۲ طرح  نان مهربانی و سبد مهربانی نیز اشاره کرد و افزود : برای حمایت از خانواده‌های نیازمند با همکاری این نهاد طرح نان مهربانی و سبد مهربانی با ایجاد تفاهم‌نامه  با برخی  نانوایی‌ها و فروشگاه‌های معتبر انجام‌شده که خیران می‌توانند با اختصاص مبلغی به تهیه بسته‌های غذایی و نان مهربانی برای کمک به همشهریان نیازمند و افرادی که در اثر ویروس کرونا مشاغل خود را ازدست‌داده و درآمدی ندارند اقدام نمایند.

صفری به حمایت از خانواده‌های آسیب‌دیده از ویروس کرونا از طریق پرداخت  تسهیلات قرض‌الحسنه نیز اشاره کرد و گفت: برای حمایت از خانواده‌های بی‌بضاعت و آسیب‌دیده از ویروس کرونا مبلغ ۲میلیارد و۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه با کارمزد صفر درصد از طریق صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت استان اختصاص‌یافته است.

بیش از ۲۸ هزار خانوار با جمعیتی بالغ‌بر ۵۵هزار نفر از خدمات کمیته امداد در قالب کمک‌معیشت بگیر و غیر کمک‌معیشت بگیر در استان زنجان بهره‌مند هستند.