علی اکبر رائفی پور فعال اصولگرا ضمن رد ادعای وزارت ارتباطات مبنی بر اختلال در پرواز یک هواپیما توسط سامانه «پاداسکای» گفت: این ادعای وزارت ارتباطات درباره سامانه «پاداسکای» کذب است، آن اتفاقی که وزارت ارتباطات به آن اشاره کرده، مدت‌ها قبل از رونمایی سامانه ما رخ داده است. من حتما پیگیری خواهم کرد و در سخنرانی‌هایم به آن واکنش نشان می‌دهم.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، رائفی پور خطاب به وزارت ارتباطات تاکید کرد: شما نباید برای منتقد سیاسی خود پرونده‌سازی کنید؛ چندی پیش مدیر روابط عمومی شما مصاحبه کرد و گفت‌وگوی وی همه جا با تیتر شکایت وزارت ارتباطات از عوامل ارسال پارازیت‌های خطرناک GPS به خاطر اختلال در  یک پرواز منتشر شد. اگر کمی تأمل داشته باشید متوجه می‌شوید که ذهن مردم ما هنوز مشغول سقوط هواپیماست. 

این کارشناس رسانه‌ای با بیان اینکه پیش از این هم برای رونمایی از سامانه پاداسکای بسیار اذیت شدیم، گفت: آن‌ها می‌گویند که GPS هواپیمایی دچار اختلال شده، اما خود وزارت ارتباطات هم یقین دارد که ارسال پارازیت از سمت ما نبوده و خودشان می‌دانند که چه کسی یا چه مجموعه‌ای پشت آن است. 

رائفی پور با اشاره به توییت اخیر خود و پاسخش به یکی از کاربران ادامه داد: شکایت وزارت ارتباطات فقط واکنشی سیاسی به توییت من بود. من در روزهای اخیر توییتی در پاسخ یکی از کاربران به نام «آزاده» منتشر کردم و در آن جا با لحنی شوخی گفتم که با دستور آقای وزیر برای پرواز پهپاد پست هوایی، رائفی پور هم دستور استقرار  سامانه پاداسکای را می‌دهد. این را هم گفتم که شما شوخی می‌کنید و آقایان جدی می‌گیرند.

وی اظهار کرد: زمانی که آقای وزیر پهپاد پست هوایی را رونمایی کرد از مردم خواست تا آن را نامگذاری کنند و شوخی‌های زیادی با آن شد. ما هم سر نامگذاری پاداسکای شوخی کوچکی با آقای وزیر کردیم و گفتیم یکی از کاربردهای پاداسکای این است که اگر روزی یک پهپاد پست هوایی وارد حریم شما شد، با این سامانه می‌توانیم جلوی آن را بگیریم، که آقای وزیر ناراحت شد. 

  • بیبشتر بخوانید:

ماجرای شکایت وزارت ارتباطات از رائفی پور | پشت پرده ماجرایی که ممکن بود به سقوط یک هواپیما منجر شود

شکایت از رائفی‌پور به خاطر سامانه‌ پارازیت خطرناک | هادیان: با پارازیت نزدیک بود یک هواپیما سقوط کند

  • رائفی پور ادعای وزارت ارتباطات را تکذیب کرد

رائفی پور با تاکید بر این موضوع که «پاداسکای» سامانه‌ای کاملاً مردمی است، گفت: ما یک شرکت دانش‌بنیان داشتیم که خیلی‌ها بدون اینکه بدانند به اسم من است، به آن سفارش خرید می‌دادند. روزی که من پاداسکای را رونمایی کردم، گفتم به سفارش یکی از وزارت‌خانه‌ها است و واضح است که وزارت‌خانه زیرمجموعه دولت است، اما پس از آن تا فهمیدند برای من است از بالا دستور آمد که از این شرکت چیزی نخرید. 

وی یادآور شد: با این اقدام وزارت ارتباطات، برند شرکتی که  این کار را انجام داده، آسیب دیده است. سامانه  «پاداسکای» کامل‌ترین و قوی‌ترین سامانه بومی کشور است و روی دستش تا امروز در ایران نداریم. این حرف را من نمی‌گویم بلکه در ۵۰ آزمایشی که با حضور و درخواست مجموعه‌های امنیتی کشور انجام شده، آن‌ها «پاداسکای» را تایید کرده‌اند.

  • سقوط هواپیما پیش از رونمایی سامانه ما اتفاق افتاد 

رائفی پور گفت: «پاداسکای» سامانه جمیع نیست و دائم روشن نخواهد بود. پاداسکای اول پهپاد را شناسایی می‌کند و اگر اپراتور آن را تایید کرد، پهپاد را روی زمین می‌نشاند که آن هم با زاویه‌ای ۷ درجه فقط هدف خود را ردیابی می‌کند. تا الان ۴ عدد از این سامانه به حراست‌ ادارات و مجموعه‌های حفاظتی تحویل داده شده است و تعدادی هم برای ایام بعد از عید سفارش گرفته‌ایم.

شایان ذکر است؛ چندی پیش سید جمال هادیان، مدیر روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات، پس از انتشار پاسخ علی اکبر رائفی پور به یکی از کاربران فضای مجازی، واکنشی منتقدانه داشت و ادعا کرد که پارازیت‌های منتشر شده از سامانه بومی «پاداسکای» باعث اختلال در پرواز یکی از فرودگاه‌های کشور شده است.

هادیان ضمن طرح شکایت خود با یکی از خبرگزاری‌ها گفته بود: «اگر درست حدس زده باشم، پاداسکای سامانه‌ پارازیت GPS هست. تولید پارازیت به هر نحو یک کار غیرقانونی است و البته استفاده از آن روی GPS علاوه بر غیرقانونی بودن، بسیار خطرناک هم هست. ما هم حسب وظیفه قانونی از عامل پارازیت که نمی‌دانیم چه کسی بوده است به دادگاه شکایت کردیم و خواستیم شناسایی شود و گزارشش را به شورای عالی امنیت ملی هم دادیم».