به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، جواد جاویدنیا سرپرست معاونت فضای مجازی دادستانی کل کشور گفت: به منظور مقابله با گسترش و شیوع ویروس کرونا و کاهش مراجعات حضوری شهروندان به مراجع قضایی و حوزه معاونت فضای مجازی دادستانی این معاونت تمام خدمات خود را به صورت الکترونیکی ارائه میدهد.
وی افزود: به این منظور تمام خدمات بر روی پایگاه اینترنتی به نشانی www.internet.ir قابل ثبت است.
جاویدنیا گفت: بر این اساس، شهروندان دیگر برای طرح هیچ درخواستی نیاز به مراجعه حضوری به معاونت فضای مجازی دادستانی کل ندارند و حتی سوالات خود را میتوانند به صورت غیرحضوری و الکترونیکی مطرح و پاسخ آن را دریافت کنند.
وی افزود: در این درگاه امکان استفاده از ۲۴ خدمت اصلی به صورت غیرحضوری و الکترونیک مرتبط با حوزه کاری دبیرخانه کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه و معاونت امور فضای مجازی دادستانی و ثبت الکترونیکی شکایات و درخواستهای شهروندان فراهم شده است.
جاویدنیا گفت: تمامی درخواستها در قالب موضوعات درخواست فیلتر، رفع فیلتر، معرفی در پایگاه پیوندها، طرح سوالات و انتقادات، کارتابل دستورهای مرتبط با پایگاههای ثبت شده، کارتابل دستورهای مرتبط با ارائهدهندگان خدمات میزبانی، بخش ثبتنام ارائهدهندگان خدمات میزبانی و ارائهدهندگان پایگاههای کاربر محور و دستورهای مرتبط با پایگاههای کاربرمحور در این قالب طراحی شده است.
بخشهای جدیدی که در این دوره اضافه شده، به این شرح است: درخواست رفع انسداد حسابهای بانکی، شکایت و درخواستهای کسبوکارهای فضای مجازی، شکایت از کسبوکارهای فضای مجازی، گزارش فیلترشکنها، گزارش پایگاهها و خدمات اینترنی تحریم شده، گزارش سایتهای جعلی (فیشینگ)، درگاه ثبت گزارش کلاهبرداری رایانهای، درگاه ثبت گزارش خدمات مالی غیرمجاز، درگاه ثبت شکایات و اعتراضات در خصوص رسیدگی قضایی به جرایم فضای مجازی، درگاه گزارش هک، نفوذ و حملات سایبری به پایگاههای دولتی و خدمات عمومی، درگاه ثبت گزارش در خصوص تخلف از اجرای مصوبات مربوط به ساماندهی پیامرسانهای اجتماعی، درگاه ثبت گزارشها راجع به تخلفات مسئولین فضای مجازی و درگاه ثبت سایر گزارشها و شکایات مرتبط با فضای مجازی.