مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کرمانشاه گفت: همه پایانه‌های مسافری استان به فعالیت خود برگشته‌اند، اما تعداد مسافر در پایانه‌ها اندک است.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، فریبرز کرمی اضافه‌کرد: با عادی شدن تردد بین شهرها وضعیت فعالیت پایانه‌های مسافربری استان کرمانشاه نیز به روند عادی خود برگشته و ۱۶ پایانه عمومی و سه پایانه خصوصی در حال ارائه خدمات به مسافران هستند.

وی افزود: ناوگان حمل‌ونقل عمومی برون‌شهری استان شامل ۱۹۶ دستگاه اتوبوس، ۹۰۸ دستگاه مینی‌بوس و ۸۶۶ دستگاه سواری نیز هم‌اکنون فعال است، البته به دلیل شیوع بیماری کرونا تردد به مقاصد پرخطر کمتر انجام می‌شود.

به گفته مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کرمانشاه، برای جلوگیری از مراجعات غیرضروری و کاهش ازدحام، فروش بلیط نیز کاملاً به‌صورت اینترنتی انجام می‌شود.

کرمی درباره وضعیت استقبال مردم از سفرهای برون‌شهری نیز عنوان کرد: به دلیل وضعیت ناشی از بیماری کرونا، تقاضا برای سفر با ناوگان حمل‌ونقل عمومی همچنان پایین است، بااین‌وجود تمام موازین بهداشتی و ضدعفونی در این ناوگان انجام می‌شود تا مشکلی برای سلامت مردم رخ ندهد.

وی از کاهش قابل‌توجه جابه‌جایی مسافران توسط ناوگان حمل‌ونقل برون‌شهری در ایام نوروز هم خبر داد و تأکید کرد: نوروز امسال ۵۸ هزار و ۵۵۳ نفر توسط ناوگان حمل‌ونقل برون‌شهری استان جابجا شدند که نسبت به سال قبل کاهش ۶۶ درصدی را نشان می‌دهد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کرمانشاه تعداد سفرهای انجام‌ شده در نوروز امسال را نیز ۷ هزار و ۷۰۵  مورد اعلام کرد و گفت: در این بخش نیز کاهش ۵۷ درصد تعداد سفرها را شاهد بودیم.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای بیش از ۸ هزار کیلومتر راه اصلی و فرعی است.

ناوگان حمل‌ونقل بین‌شهری استان کرمانشاه ۳۰۰ دستگاه اتوبوس، هزار دستگاه سواری و ۷۰۰ دستگاه مینی‌بوس دارد که زیر نظر ۷۵ شرکت خصوصی فعالیت می‌کنند.

همچنین سه شرکت در بخش ترانزیت و نیز ۸۵ شرکت در بخش بار در استان کرمانشاه فعال هستند.