معاون مبارزه با سرقت‌های خاص پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری ۲ موبایل قاپ حرفه‌ای که با یک موتورسیکلت سبزرنگ ۱۰ فقره سرقت کرده بودند، خبر داد.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سرهنگ کارآگاه احمد نجفی گفت: ۲۵ اسفند سال گذشته یگان انتظامی مترو در جریان وقوع یک فقره موبایل قاپی نافرجام در جلوی درِ ورودی مترو توسط ۲ مرد جوان سوار بر یک دستگاه موتورسیکلت سبز قرار گرفتند. پس از حضور ماموران در محل مشخص شد که ۲ موتورسوار قصد سرقت موبایل خانمی را داشتند که با هوشیاری مردم، این سرقت نافرجام ماند و موبایل یکی از سارقان که در محل سرقت افتاده بود، به ماموران پلیس مترو تحویل داده شد.

این مقام انتظامی ادامه داد: با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع «موبایل قاپی» و ارجاع پرونده‌های مشابه دیگر به دستور دادیار شعبه چهارم دادسرای ناحیه ۳۴ تهران، پرونده برای رسیدگی تخصصی در اختیار اداره هجدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

وی عنوان کرد: شاکی اصلی پرونده به کارآگاهان اظهار کرد: من جلوی درِ مترو در حال مکالمه با گوشی تلفن همراهم بودم که ناگهان دو جوان حدودا ۲۵ ساله با یک موتورسیکلت آپاچی سبز به من نزدیک شدند و در یک لحظه گوشی ام را از دستم قاپیدند. سرعت قاپیدن گوشی به اندازه‌ای بود که در چند ثانیه اول قادر به انجام هیچ کاری نبودم. خوشبختانه با کمک مردم و مسافران مترو، سارقان، موبایلم را به زمین انداختند و متواری شدند.

سرهنگ نجفی گفت: در شاخه دیگری از تحقیقات پلیسی، کارآگاهان موفق شدند تصویر واضحی از سارقان به دست بیاورند و مشخص شد که متهم سابقه دار بوده و پیش‌تر با همین جرم دستگیر شده و به تازگی هم از زندان آزاد شده است.

وی اضافه کرد: اولین سارق پرونده با هماهنگی‌های قضائی در یک عملیات پلیسی در روز ۲۶ فروردین دستگیر شد و به پلیس آگاهی انتقال یافت.

معاون مبارزه با سرقت‌های خاص پلیس آگاهی پایتخت با بیان اینکه متهم در بازجوئی اولیه به ۱۰ فقره موبایل قاپی با همکاری یکی از همدستانش و فروش آن‌ها به دستفروشان اعتراف کرد، گفت: در گام بعدی تحقیقات پلیس، کارآگاهان موفق شدند مخفیگاه همدست متهم را شناسایی و با هماهنگی‌های قضائی، تیمی از کارآگاهان برای دستگیری وی به مخفیگاهش اعزام و موفق شدند سارق را که قصد فرار از پشت بام داشت، دستگیر کنند.

وی گفت: با اعتراف صریح متهمان به ۱۰ فقره سرقت شناسایی مال باختگان در دستور کار قرار گرفت و تعدادی از شاکیان پرونده شناسایی شدند.

کارآگاه نجفی عنوان کرد: از همه مالباختگانی که با این شیوه و شگرد مورد کیف قاپی و موبایل قاپی قرار گرفته اند، دعوت می‌شود تا برای شناسایی متهم پرونده به اداره هجدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند.